Sportovní šéf Pirelli Paul Hembery přiznal, že vlastnosti letošních pneumatik nepředvídali ani jeho inženýři. Může za to odlišný testovací vůz.
V letošní sezóně mají týmy relativně velké problémy dostat pneumatiky do správné provozní teploty. "Potíže týmů spočívají v teplotě předních pneumatik," vysvětloval Hembery pro TotalRace. "Pak je tu další problém s přehříváním zadních pneumatik, pokud se moc protáčejí, ale to je něco jiného. Obecně vzato jsou problémy s předními pneumatikami."
Provozní okna jednotlivých směsí jsou poměrně úzká, proto není snadné se do nich trefit a obutí v nich udržet. Hembery přiznal, že to neočekával. "Ne, protože jsme to na (testovacím) voze 2010 neviděli. Všimli jsme si toho na letošních vozech, ale s nimi jsme netestovali. Asi jsme něco takového očekávali, ale je to násobně větší, než jsme předpokládali."
Jak už sportovní šéf italského výrobce naznačil, vysvětluje si to tím, že vývoj probíhal s monopostem renault z roku 2010. "Pneumatiky nejsou na voze 2010 zatěžovány stejně, protože je tu několik rozdílů, skončily foukané difuzory a ohebné nosy, což jsou věci, které top týmy loni měly. To změnilo aerodynamickou rovnováhu vozu. A to je důležité, protože se tím mění množství energie a relativní teplota pneumatik vpředu a vzadu."
Hembery však neočekává, že by se mu podařilo sehnat novější monopost. Musel by ho získat od některého z týmů, ale ty v tomto ohledu nechtějí spolupracovat.