Pirelli stále neví, jaké pneumatiky má připravit pro příští sezónu

Pirelli stále neví, jaké pneumatiky má připravit pro příští sezónu

Pirelli začíná připravovat pneumatiky pro rok 2021, které budou 18palcové. Současně je však potřeba dokončit také pneumatiky pro rok 2020.

FIA rozeslala týmům tzv. cílový dopis, který zadává Pirelli cíle pro sezóny 2020 a 2021. V roce 2021 mají být pneumatiky 18palcové. Evoluční změny se však chystají už pro příští rok. Pneumatiky mají mít širší pracovní okno, menší přehřátí a také nižší degradaci, aby na to mohli jezdci více tlačit.

Poslední bod je však poměrně nový. Mluvit se o něm začalo až před letní přestávkou a Pirelli tlačí čas. V září má poslední test prototypů pro příští rok. V Abú Dhabí pak musí všem týmům dodat pro otestování hotové pneumatiky pro další sezónu. 

„Nyní mají cílový dopis,“ řekl šéf Pirelli F1 Mario Isola pro Motorsport.com.

„Budeme rádi, když dostaneme jejich připomínky co nejdříve, abychom zjistili, zda dokážeme některé z požadavků vyřešit. Proces stále probíhá. V tomto cílovém dopise se také zabýváme rokem 2021, takže je to dvojitá práce.“

„Na cílovém dopise jsme hodně pracovali společně s FIA a F1, protože není snadné měřit cíle a definovat cíle. Lidé si někdy myslí, že je to jen otázka napsaní čísla na kus papíru, ale takhle to není.“

„Záměrem je mít pneumatiku s nízkou degradací, odolnější vůči přehřátí, aby jezdci mohli na pneumatiky tlačit a tak dále. Musíme přesně definovat, co tím máme na mysli. Když řekneme, že máme v každém závodě tři směsi s nulovou degradací, tak je to zbytečné, protože všichni budou používat jen tu nejrychlejší. Když mluvíme o pneumatikách s nízkou degradací, musíme k tomu dát čísla.“

Na dotaz, do kdy musí týmy odpovědět, reagoval Isola: „Nemáme lhůty. Nyní je důležité zmrazit cíle pro rok 2020, protože nám běží čas. Pak máme trochu více času pro rok 2021.“

Testy 18palcových pneumatik začnou už v září. Podle Isoly půjde nejdříve o základní testy, takže na definování cílů pro rok 2021 je ještě čas. Podle něj by však bylo ideální zmrazit požadavky už letos v říjnu, kdy se mají také uzavřít pravidla pro rok 2021.

Foto: Pirelli

Doporučujeme

Články odjinud