V letošní sezoně došlo již k několika „záhadným“ defektům pneumatik, a to napříč celým startovním polem. Paul Hembery teď vysvětlil, že současná situace je pouze důsledkem snahy o bezpečnější formuli 1.
Sportovní šéf Pirelli Paul Hembery přišel v rozhovoru pro BBC s vysvětlením, proč najednou dochází k takovému typu selhání pneumatik, jakého jsme byli letos již několikrát svědky, naposledy pak při včerejším tréninku u Paula di Resty. Letošní pneumatiky se totiž od těch loňských liší tím, že je jejich vnitřní část pevnější. Jiná konstrukce s sebou samozřejmě nese i jiné vlastnosti produktu. Loňské pneumatiky se po poškození obvykle vyfoukly, ty letošní se v takovém případě začnou „loupat“.
Během včerejšího druhého tréninku se štěstí obrátilo zády k Paulu di Restovi. Tento incident uzavřel Hembery s vysvětlením, že za poškození pneumatik na voze skotského jezdce došlo kvůli tomu, že najel na jakýsi úlomek na trati.
"Je to podobné ostatním selháním pneumatik, které jsme tuto sezonu viděli," řekl sportovní šéf Pirelli. "Udělali jsme ten krok, že jsme do vnitřku pneumatiky zabudovali ocelový pás odolný proti tahu. Když se pak úlomky zaříznou do pneumatiky, neprorazí ji. Místo toho se začne přehřívat běhoun a postupně se odtrhne. V loňském roce by došlo k poškození ráfku a k okamžitému selhání, změnili jsme tedy způsob poškození. Můžeme se tak hájit tím, že je to teď bezpečnější, protože pneumatika neodpadne," vysvětlil Hembery strategii Pirelli.