Pirelli: Singapur je o brzdění a trakci

Pirelli: Singapur je o brzdění a trakci

Pirelli veze na okruh v Singapuru měkkou a superměkkou směs.

„Od roku 2008, kdy byl Singapur zařazen do kalendáře F1, vždy připravil úchvatnou podívanou a ukázal, o čem celá F1 je: nejpokrokovější technologie v záři reflektorů,“ řekl šéf Pirelli pro motorsport Paul Hembery. 

„Protože se jedná o městský okruh, nominovali jsme nejměkčí a nejrychlejší pneumatiky z naší nabídky: poskytují maximální mechanický grip a rychle se zahřívají, což jsou v Singapuru klíčové aspekty úspěchu. Týmy a jezdci musí během plánování správné strategie vzít v potaz celou řadu faktorů: neobvyklý vývoj teploty tratě, velký rozdíl ve výkonnosti obou směsí, šetření paliva v průběhu dlouhého a náročného závodu a také velice pravděpodobný výjezd safety caru, který zatím musel na trať ve všech dosud odjetých Velkých cenách Singapuru.“

„Vzhledem ke všem těmto proměnným a veškerým nástrahám městského okruhu - bílé čáry na vozovce, poklopy kanálů a tak dále, které v minulosti už pár jezdců vyřadily - bude práce odvedená ve volných trénincích a v nich posbíraná veškerá potřebná data o pneumatikách důležitější než obvykle.“

Singapore-Preview-1k-EN.png

Největší výzva pro pneumatiky 

Singapur má nejvíce zatáček (23) ze všech okruhů letošního kalendáře F1 a to vytváří zatížení pneumatik. 80% vlhkost vzduchu, délka závodu téměř 2 hodiny a fakt, že je to po Monaku druhý nejpomalejší okruh (což omezuje chlazení a proudění vzduchu skrz vůz) dělají z Marina Bay fyzicky nejnáročnější okruh sezóny.

Všechny ty zatáčky znamenají, že brzdění a trakce jsou na okruhu Marina Bay dvěma nejdůležitějšími aspekty. Jako na většině městských okruhů je povrch v Sinagapuru celkem hrbolatý a to pochopitelně také nepomáhá. S minimálními bezpečnostními zónami zůstávají chyby jen málokdy nepotrestány: to vyžaduje od pneumatik velkou přesnost v ovládání.

Protože vozy jedou s velkým přítlakem, působí největší zatížení na levou zadní pneumatiku. I v noci jsou v tomto regionu v tuto roční dobu běžné teploty 30-35 °C, to jsou přesně podmínky pro měkké pneumatiky optimálně fungující při vyšších teplotách. Aby jezdci mohli maximálně využít výhod superměkkých pneumatik, budou muset s nimi zacházet obezřetně, aby je nepřehřáli.

Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Lewis Hamilton loňský 61 kol dlouhý závod vyhrál se strategií tří zastávek v boxech. Startoval na superměkkých pneumatikách, na další sady superměkkých přezouval v 15. a 31. kole a v 52. kole přezul na měkké pneumatiky. V závodě ale byla k vidění celá řada různých strategií.

Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 1,8-2,2 sekundy na kolo

Doporučujeme

Články odjinud