Pirelli si v trénincích potvrdilo odhad dvou zastávek v boxech

Pirelli si v trénincích potvrdilo odhad dvou zastávek v boxech

Čtvrteční volné tréninky v Monaku přinesly Pirelli výsledky, které předpokládalo. Italský výrobce proto i nadále počítá s tím, že standardem budou v nedělním závodě dva pit stopy.

"Myslím, že týmy asi pojedou na dvě zastávky, protože musí použít super měkkou směs," cituje sportovního šéfa Pirelli Paula Hemberyho Autosport.

Italové přivezli do Monte Carla super měkkou a měkkou směs. Ta nejměkčí má ve formuli 1 premiéru a přináší velmi vysoký výkon, který ale s ujetou vzdáleností rychle ztrácí. Měkká pneumatika je pomalejší a vydrží mnohem déle, proto by měly stačit zmíněné dvě zastávky.

"Viděli jsme, že má měkká směs dobré opotřebení, což jsme chtěli," pokračoval Hembery. "Nechtěli jsme, aby vydržela příliš dlouho, protože kdyby byla moc stabilní, týmy by nechtěly jet na víc zastávek, aby využily její výkonnost. To se podle všeho neděje. Jsme potěšeni, že měkká pneumatika funguje dobře. Její očekávaná životnost je 30 nebo možná i více kol."

K super měkké směsi Hembery dodal: "Ta se opotřebovává rychle. Ztráta v čase na kolo je velká, a to vás nutí přejít na měkkou, což jsme chtěli. U super měkké nejde vlastně ani tak o opotřebení, je to věc výkonnosti. Ztrácí ji velmi rychle."

Rozdíly mezi oběma pneumatikami by pak podle Hemberyho mohly vést k jistým odlišnostem v závodních strategiích. "Kdybych skončil už v druhé části kvalifikace, zkusil bych se před auta před sebou dostat tak, že bych si prodloužil první stint na měkkých pneumatikách, super měkké bych nasadil až na konci, kdy máte málo paliva a jste rychlí. Tady je pozice na startu velmi důležitá, ale někteří budou muset zvolit velmi odlišné strategie a nedržet se většiny."

Doporučujeme

Články odjinud