Pokračující odpor některých týmů k úpravám pneumatik přiměl k Pirelli hledání alternativních řešení oddělování běhounu.
Týmy dostaly v pátek v Kanadě k testování nové pneumatiky s kevlarovým pásem, který má zajistit, že běhoun vždy zůstane na svém místě. Jelikož se ale nejedná o bezpečnostní opatření, pro závodní nasazení potřebuje souhlas všech týmů, a Lotus už předem avizoval, že změnu nepodpoří. V opozici navíc není zdaleka sám.
Sportovní šéf Pirelli Paul Hembery prozradil, že možná existuje jiné řešení. "Je tu několik přístupů. Buď získáte souhlas všech týmů, což jste asi viděli, že je nepravděpodobné. Ale máme některé jiné nápady, které by nás udržely ještě blíž současným pneumatikám."
Pirelli může své nápady analyzovat i bez testování na trati, má pro to simulační nástroje v továrně. "Takže jsme pracovali na jistých změnách procesů. Jednoduše řečeno by lepidlo mohlo zvýšit adhezi mezi jednotlivými částmi pneumatiky."
Změna lepidla pod běhounem by pravděpodobně nebyla považována za změnu specifikace pneumatik, takže by Pirelli nepotřebovalo ničí souhlas.
"Máme pár možností, a jakmile dokončíme analýzu dnešních (pátečních) výsledků, sedneme si v pondělí s týmy a rozhodneme," dodal Hembery.