První předsezónní testy byly důležité nejen pro první hodnocení nových vozů, ale také pro ověření vlastností pneumatik Pirelli, které přes zimu prošly změnami.
Pirelli přivezlo do Jerezu celkem 1176 pneumatik, rozdělilo si je mezi sebou 11 týmů a 23 jezdců. "Jsme spokojeni s úrovní opotřebení pneumatik a neměli jsme žádné problémy," hlásil po testech sportovní šéf italského výrobce Paul Hembery. "Ale teploty byly v Jerezu velmi nízké a týmy se soustředily i na jiné oblasti, než jsou pneumatiky, takže na detailní závěry je příliš brzy."
Loňská sezóna byla rokem učení pro Pirelli i pro týmy. Průměrný počet zastávek v boxech se postupně snižoval a ke konci roku byl někdy až příliš nízký, takže ho Italové chtějí letos znovu trochu zvednout.
Dalším důležitým cílem Pirelli bylo zmenšit rozdíly mezi jednotlivými směsmi pneumatik, aby týmy měly více možností při volbě závodních strategií. To se podařilo, v Jerezu byl rozdíl mezi tvrdou a střední směsí zhruba půl sekundy, loni to byl dvojnásobek.
"Další vývojovou práci uskutečníme v příštím testu v Barceloně, kde společně s týmy plně porozumíme dopadům nových pravidel," uvedl Hembery. "Nicméně skutečnost, že každá z našich tří suchých směsí dokázala zajet nejlepší čas (dne), je jasným znamením, že jsme na cestě ke splnění svých cílů."
V testech minulý týden se na první místa výsledkových listin skutečně zapsaly všechny směsi, které Pirelli přivezlo. Räikkönen zajel v pondělí čas 1:19,670 na střední směsi, Schumacher byl nejrychlejší v úterý s časem 1:18,561 na tvrdé směsi a jeho kolega Rosberg dostal na první místo měkkou směs ve čtvrtek s časem 1:17,631 (Alonso byl v pátek nejrychlejší také na měkkých pneumatikách). A nejlepší čas týdne s vozem letošní specifikace zaznamenal Romain Grosjean ve čtvrtek na střední směsi, měl hodnotu 1:18,419.