Pirelli se chce podívat na přílišné šetření pneumatik

Změkčení pneumatik přináší rychlejší časy ale také větší degradaci. Na první pohled je to pozitivní, ale se současnými pneumatikami Pirelli jezdci stavějí obvykle jen jednou. Své pneumatiky zejména ve druhé polovině závodu šetří.
Pirelli se chce podívat na přílišné šetření pneumatik

V Singapuru šlo šetření pneumatik do extrému. Jezdci byli až o 10 sekund pomalejší než v kvalifikaci. Týmy se obávaly, že by mohlo dojít k přehřátí pneumatik. Pirelli se chce na situaci podívat.

„Měli bychom o tom diskutovat, protože se zkušenostmi a všemi daty, které byly letos shromážděny, máme nyní lepší představu o přístupu týmů,“ uvedl Mario Isola pro Motorsport.com. „Je dobré pochopit, jaký je správný směr do budoucna.“

„V tuto chvíli nemám konkrétní řešení, ale je důležité poučit se z toho, co se stalo, a ne, že budeme pokračovat kupředu, aniž bychom se odhlédli.“

„Musíme pečlivě analyzovat data, protože riziko je, že pneumatiky jsou čím dál tím měkčí, mají větší degradaci, a proto je potřeba více managementu pneumatik.“

Isola uvedl, že Pirelli bylo na některých okruzích agresivní a bylo agresivní také s hyperměkkou pneumatikou. „Viděli jsme, že tempo někdy nebylo správné, protože se jezdci museli starat o degradaci.“

Je otázkou, jaké změny může Pirelli ještě provést pro příští rok. Vývoj pneumatik pro sezónu 2019 jde pomalu do finále. 

Foto: Pirelli 

Diskuze (13) Další článek: Máme nejlepší auto. Teď ještě motor, říká Verstappen
21:03 | Albon bude jezdit s číslem 23.
11:42 | Max Verstappen lituje, že si nikdy nezazávodil s Fernandem Alonsem. V době, kdy přišel do F1, měl už Alonso nekonkurenceschopné auto.
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.