Pirelli přivezlo do Španělska poprvé speciální pneumatiky

Pirelli přivezlo do Španělska poprvé upravené pneumatiky, které mají vyřešit největší problémy Mercedesu, ale nejspíše nejen jeho.
Pirelli přivezlo do Španělska poprvé speciální pneumatiky

„V letošním roce není pro týmy Barcelona něco jako nový okruh, ale změny povrchu jsou natolik významné, aby změnily některé základní charakteristiky okruhu,“ řekl Mario Isola. 

„Také jsme změnili hloubku dezénu, abychom snížili riziko přehřátí pneumatik, stejně jako je tomu na okruhu Paul Ricard a Silverstone, ale není to změna, které by si jezdci všimli z hlediska výkonu, nebo délky stintů.“

Pirelli v tiskové zprávě neuvádí detaily, ale podle dostupných informací je rozdíl v tloušťce běhounu, který bude o 0,4 mm tenčí. 

Mercedes měl problémy s pneumatikami. Pirelli je upraví

Mercedes měl problémy s pneumatikami. Pirelli je upraví

V Barceloně byl položen nový asfalt, který je hladší, takže poskytuje větší přilnavost a jezdci dosahují vyšších rychlostí. Je také tmavší, takže pohlcuje více tepla. Kromě toho jsou pneumatiky Pirelli letos o stupeň měkčí. To vše vede k tomu, že se pneumatiky mohou v rychlých zatáčkách přehřívat. Výsledkem jsou puchýře. Na problém upozornil dříve Mercedes. 

Pro tři okruhy: Barcelona, Silverstone a Paul Ricard, na kterých je nový asfalt, připraví speciální pneumatiky s tenčím běhounem.

„Týmy již znají okruh s novým asfaltem z předsezónního testování, ale aktuálně je mnohem tepleji,“ pokračuje Isola.

„Vozy jsou mnohem rychlejší a také dochází k určitému zrání povrchu. Letos jsme do Velké ceny Španělska nominovali superměkkou směs. Prakticky tedy o dva stupně měkčí směs než nejměkčí v roce 2017, neboť všechny směsi jsou o stupeň měkčí, takže příprava ve volných trénincích bude obzvláště důležitá“. 

Tři nominované směsi

  • Střední směs (bílá)
  • Měkká směs (žlutá)
  • Superměkká směs (červená)
Klepněte pro větší obrázek

Okruh z pohledu pneumatik

  • Povrch by měl být hladší, ale dlouhé a rychlé zatáčky, v kterých pneumatikami proudí velké množství energie, zůstávají. Klasickým příkladem jsou zatáčky číslo 3 a 9.
  • Ačkoliv si týmy nový povrch vyzkoušely na začátku roku, kdy bylo mnohem chladněji, míru opotřebení bude třeba znovu vyhodnotit. Povrch se navíc může také změnit.
  • Během víkendu bývá teplo – někdy velmi teplo.
  • Okruh v Barceloně je vyváženým mixem zatáček a zatížení, které prověří všechny aspekty nastavení monopostů, což je také jeden z důvodů, proč je oblíbeným testovacím místem.
  • Nový povrch vedl Pirelli ke snížení hloubky dezénu pneumatiky o 0,4 milimetru. To nemá vliv na výkon, ale naopak to pomáhá k udržení teploty pneumatik.
  • Levá přední pneumatika je zatěžována nejvíce.
  • V minulém roce, kdy byly nominovány tvrdší směsi, zvolila většina jezdců různé varianty strategie dvou zastávek, ale dříve jsme viděli i tři zastávky v boxech.

Výběr jezdců

Klepněte pro větší obrázek
Diskuze (23) Další článek: Ferrari se nenechalo dlouho pobízet, ve Španělsku má zrcátka na svatozáři!
12:40 | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.
18. září | Výběr pneumatik pro GP Ruska.. odkaz
18. září | FIA se ještě podívá na nové zařízení pro chlazení airboxu, kterým Ferrari může zakrývat kameru. Zatím žádný problém FIA nenašla, ale prověří to. Podle Whitinga to není priorita.
18. září | GP Singapuru sledovalo na RTL více než 4,5 milionů diváků. To je o 600 tisíc více než vloni.