Pirelli připravilo odolnější pneumatiky. Podle některých týmů ale výrobce pneumatik neodvedl tak dobrou práci, o jaké mluví.
Ve Spa dostali jezdci navíc dvě sady speciálních pneumatik. Jednalo se o měkkou směs ale pneumatiky byly upraveny tak, aby byly odolnější vůči poškození vnějšími vlivy – obrubníky, úlomky na trati. Je logické, že týmy by podobnou změnu přivítaly – vzpomeňme třeba na defekt, který potkal Vettela na rovince během GP Rakouska.
Problém je v provedení. Pirelli plánuje, že pneumatiky budou stejným způsobem testovány také v Monze a od Malajsie by byly nasazeny do „ostrého provozu“. Výrobce pneumatik prohlašuje, že chce být transparentní a že úprava nepřinese žádnou změnu z hlediska výkonu, což si jezdci a týmy mohli a mohou ověřit.
Podobnou změnu by museli schválit všichni. Podle Motorsport.com ale už dva týmy daly negativní stanovisko.
Je to krok zpět, říká jeden z týmů
Jeden z technických šéfů řekl, že na prototypech odjeli 150 km a srovnávali je se „starší“ verzí měkkých pneumatik. Výsledek? „Náš závěr je od obou jezdců stejný. Zjistili jsme, že by to byl krok zpět z hlediska výkonu, což je to, co nás zajímá. V podstatě to byla pneumatika, která měla blíže k střední směsi než k měkké, jak to popsali jezdci a časy to také naznačily. Nebyla by to drobná změna.“
Situace je o to horší, že týmy již mají vybrané sady pro následující závody.
Pirelli by mohlo změnu prosadit i proti vůli týmů a to přes FIA z důvodů bezpečnosti. Snížení pravděpodobnosti defektu se samozřejmě bezpečnosti týká, ale je otázkou, co by na tento způsob zavedení změny řekly týmy.
Foto: Pirelli