Pirelli přivezlo do Německa ultraměkkou, měkkou a střední směs, což znamená, že při své nominaci vynechalo superměkkou. Stane se tak podruhé v letošní sezóně (poprvé v Číně).
S pneumatikovou „mezerou“ se letos setkáváme teprve podruhé, ale rozhodně ne naposledy. Přítomná bude také v Maďarsku, Singapuru a Rusku.
„Minulý rok se Velká cena Německa nejela, ale na monopostech proběhla spousta změn, stejně jako na spektru směsí pneumatik a i když se Hockenheim Ring v podstatě nezměnil, pro týmy je tak velkou neznámou,“ řekl Mario Isola.
„Opětovně jsme se rozhodli vynechat v nominaci pneumatik jednu směs, abychom zajistili zhruba stejný výkonový rozdíl mezi vybranými směsi. Při Velké ceně Číny to přispělo k vzrušujícímu závodu a doufejme, že v Německu tomu tak bude stejně. Data nasbíraná při volných trénincích budou nesmírně důležitá, týmy se tak znovu seznámí s okruhem a také jak nejlépe využít nominované směsi k vlastnímu prospěchu“.
Okruh z pohledu pneumatik
- Nominovány jsou střední, měkké a ultraměkké pneumatiky. Tato kombinace byla naposledy použita při VC Číně a přispěla k vzrušujícímu závodu plnému různých strategií.
- Okruh v Hockenheimu se skládá hlavně z pomalých až středně rychlých zatáček navazujících na rovinky, celé je to o trakci a brzdění. Hlídání stavu zadních pneumatik je důležité.
- Na pneumatiky je nejnáročnější pátá zatáčka – dlouhá levá.
- Povrch je poměrně hladký, neočekáváme rychlé opotřebení nebo degradaci. Předjíždění je poměrně obtížné, konkrétní strategie budou vytvářet významné rozdíly.
- Počasí je aktuálně v Německu nepředvídatelné, může svítit slunce i vydatně pršet.
- Velká cena Německa se jela na Hockenheim Ringu naposledy v roce 2016, tehdy zvítězil Lewis Hamilton se třemi zastávkami a využil měkkou a superměkkou směs.
Výběr jezdců