Pirelli při testech s Mercedesem a Ferrari nedodrželo obvyklé postupy

Dokumentace o běžných testech Pirelli s Renaultem R30 ukazuje, že v případě Ferrari a Mercedesu postupoval italský dodavatel pneumatik jinak.
Pirelli při testech s Mercedesem a Ferrari nedodrželo obvyklé postupy

FIA požádala Pirelli o detailní informace o testech a obdržet by je měla dnes. Pirelli naplánovalo na dnešní 13. hodinu tiskovou konferenci na toto téma, takže se veřejnost dozví, jaká je současná situace.

Mezitím se ale k novinářům dostal dopis, který Pirelli poslalo všem týmům v dubnu a ve kterém vysvětluje, jak postupuje během testů se svým monopostem zakoupeným od Renaultu, aby všechny ujistilo, že nikdo nezískává výhodu.

Některé týmy totiž měly tehdy pocit, že by použitím starého renaultu z roku 2010 mohl získat jistou výhodu tým Lotus, který je přímým následovníkem francouzské stáje.

Z dopisu, ze kterého citoval Adam Cooper, mimo jiné vyplývá, že Pirelli zvalo na každý svůj test zástupce všech týmů, aby přímo na okruhu pozorovali, jak vše probíhá. Po testu pak všem týmům poslalo zprávu s hodnocením.

Aby nikdo nezískal nelegální výhodu, zástupci týmů mohli během testů hovořit jen s vybranými představiteli Pirelli, ale nikdy přímo s jezdci či inženýry. Týmům ani nebyla poskytována žádná data.

Renault R30 provozuje pro Pirelli "demo tým" Lotusu, který jinak zajišťuje předváděcí akce. Aby ani tady nedošlo k transferu informací, Pirelli si najalo třetí stranu - firmu RennWerk - která hlídá veškerá data vozu a umožňuje jejich stahování jen Pirelli. Lotus má přístup jen k těm informacím, které bezprostředně potřebuje pro provozování auta, přičemž i nad tímto tokem má dozor RennWerk, aby všechno zůstalo na okruhu a nic neuniklo ven, například do továrny Lotusu, export dat není možný. Samotné Pirelli žádné informace o testovaných pneumatikách Lotusu neposkytuje.

Do velkého kontrastu s takto zabezpečeným a veřejným testováním se dostává test Mercedesu v Barceloně, o kterém nebyly ostatní týmy informovány předem ani následně a účastnil se ho závodní tým, se závodními jezdci a s letošním vozem. Ani o dubnovém testu s Ferrari, které nasadilo dva roky starý monopost, ostatní stáje nebyly informovány.

Další článek: Maldonado stále pociťuje následky své nehody

15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00