Pirelli představilo alokace pneumatik pro celou sezónu 2021

Pirelli jde po změně pravidel kvůli koronaviru odlišnou cestou ve srovnání s předešlými léty. Uveřejnilo alokace pneumatik pro všech 23 plánovaných závodů sezóny 2021.
Foto: Pirelli
Pirelli představilo alokace pneumatik pro celou sezónu 2021 | Foto: Pirelli

Formule 1 změnila pravidla tak, aby byla možná maximální flexibilita. Není tak nutné oznamovat výběr pneumatik 8 týdnů před víkendem pro evropské závody, respektive 14 týdnů před závodním víkendem pro mimoevropské závody.

Letos Pirelli uveřejnilo alokace pro celou sezónu najednou. Důvodem je samozřejmě koronavirus, možné přesuny závodů i logistické problémy kvůli cestovním omezením.

Postup zůstává stejný. Pirelli má k dispozici 5 směsí různé tvrdosti (od nejtvrdší C1 po nejměkčí C5) a pro každý víkend vybere tři, které pak mají názvy tvrdá, střední a měkká.

Pro většinu závodů je výběr stejný jako v roce 2020 nebo 2019. V Ázerbájdžánu a Brazílii bude alokace o stupeň měkčí a máme také dva (Holandsko a Saúdská Arábie) nové okruhy.

Stejně jako v loňském roce dostane každý jezdec pro víkend pevnou alokaci dvou tvrdých sad (bílá), tři sady středních sad (žlutá) a osm měkkých sad (červená).

Pirelli a FIA si vyhrazují právo změnit výběr až 15 dní před každým závodem, pokud to okolnosti vyžadují.

Klepněte pro větší obrázek
C1 je nejtvrší, C5 nejměkčí směs. Foto: Pirelli

„Oznámení všech výběrů pro tento rok pomůže týmům a jezdcům s jejich plánováním a také umožní maximální flexibilitu pro případ, že by se kvůli omezením Covid-19 musel změnit kalendář, jak jsme viděli v loňském roce,“ uvedl Isola.

„Samotné výběry jsou celkově podobné jako v loňském roce (nebo v roce 2019 u závodů, které se vloni nekonaly), což znamená, že týmy by měly mít dostatek dat. Máme ale také dva závody, kde jsou nominace měkčí.“

„Prvním je Ázerbájdžán, kde naše tvrdá pneumatika C2 nebyla naposledy použita, takže nyní jdeme cestou nejměkčího možného výběru: C3, C4 a C5.“

„Pak máme Brazílii, kam letos přivezeme C2, C3 a C4, protože C1, která byla naposledy vybrána jako nejtvrdší volba, nevykazovala zvlášť velkou výhodu ve srovnání s opotřebením střední směsi. V obou případech by měkčí nominace mohla vést k větší rozmanitosti závodních strategií.“

Od Pirelli očekáváme v nejbližší době ještě jedno oznámení – harmonogram testů 18palcových pneumatik. Komise F1 před pár dny schválila navýšení počtu testů z 25 na 30 dní.

Další článek: Tost očekává, že Cunoda bude dělat chyby, ale také se bude rychle učit