Pirelli před závodem mění minimální tlaky v pneumatikách

Pirelli před závodem mění minimální tlaky v pneumatikách. Zejména ty zadní mohou v závodě hrát klíčovou roli.
Pirelli před závodem mění minimální tlaky v pneumatikách

Pirelli před každým závodním víkendem stanovuje maximální sklon kol a minimální tlaky. V případě Austinu to bylo 21 PSI pro přední a 20 PSI pro zadní pneumatiky. Sklony jsou stanoveny na 3,5 a 2,0 stupňů.

Pirelli si vyhrazuje právo parametry během víkendu změnit. Simulace jsou sice dnes poměrně přesné, ale stále jsou to jen simulace. Povrch trati se vyvíjí například z důvodů povětrnostních podmínek. Také vozy se mění.

Pokud už dojde ke změně parametrů, tak obvykle po pátečních trénincích. Poslední trénink a kvalifikaci odjedou týmy už „v novém nastavení“.

Pirelli představilo značení pneumatik pro příští rok: tři názvy, tři barvy

Pirelli představilo značení pneumatik pro příští rok: tři názvy, tři barvy

Tentokrát však v pátek pršelo. Pirelli se vrhlo na data až po třetím tréninku a zjistilo menší problémy u zadních pneumatik.

Sklon kol se už v prostředí parc fermé měnit nesmí. Pirelli tak upravilo minimální tlaky u zadních pneumatik. Z 20 PSI se zvýší na 21,5 PSI.

Podle Isoly to významně nezmění vyvážení vozů, ale jaký to bude mít efekt, to před závodem nikdo pořádně neví.

Po třetím tréninku, který byl první suchý, týmy říkaly, že delší jízdy byly problém.

Kvůli malému množství dat týmy nedokáží kvalitním způsobem naplánovat strategie. Bude to trochu loterie.

Připomeňme, že Hamilton odstartuje na superměkkých pneumatikách. Za ním bude stát Räikkönen, který startuje na ultraměkkých.

Diskuze (22) Další článek: McLaren a Williams v Austinu meziročně zpomalili
15:54 | HWA bude spolupracovat ve F2 s týmem Arden. Šance pro juniory Mercedesu...
20. ledna | Objevují se spekulace, že manažerem Micka Schumachera bude N. Todt.
20. ledna | odkaz
18. ledna | Vůz Ferrari prošel crash testy.