Pirelli: Potřebujeme více testů, jinak může být příští rok zastávek ještě víc

Sportovní šéf Pirelli Paul Hembery varoval, že při vývoji pneumatik 2014 jsou jeho inženýři v ještě větší nejistotě než před letošní sezónou. Pokud nebude víc testů, hrozí velké problémy.
Pirelli: Potřebujeme více testů, jinak může být příští rok zastávek ještě víc

Po závodě ve Španělsku Pirelli uznalo, že se s letošními pneumatikami netrefilo do potřeb současných monopostů, a oznámilo, že je upraví. Zároveň vysvětlilo, že čelilo náročnému úkolu, protože testuje s monopostem z roku 2010, který se podstatně liší.

A protože příští rok budou vozy úplně jiné, podle Hemberyho hrozí velmi nepříjemný scénář, pokud jeho inženýři nebudou moci získat vývojová data jinak než doposud.

"Nemyslím, že bychom měli problémy se strukturální integritou, ale mohli bychom skončit s problémem se směsmi, kdy bychom měli směsi zcela nevhodné pro daný okruh nebo pro vliv, který budou mít pohonné jednotky na pneumatiky," vysvětloval pro Reuters.

"Jsou tu šampionáty, méně viditelné než formule 1, kde k takovým věcem došlo a museli závody zkracovat o 10 kol a podobné věci." Dopadnout by to mohlo tak, "že by na každé tvrdší směsi bylo možné odjet doslova jen pět nebo šest kol, protože jsme zcela podcenili dopady (nových pravidel)."

Pirelli čelí v tomto ohledu těžké situaci. "Nemáme vůbec žádné testy v sezóně, nemáme přístup k aktuálním vozům a musíme jezdit s autem z roku 2010. Můžete tu sedět a kritizovat, ale my nemáme nástroje pro to, abychom odvedli přesnou práci."

A dosavadní poznatky nasvědčují tomu, že to bude ve vztahu k příští sezóně ještě horší. "Od různých týmů dostáváme různá data, což znamená, že tu budou jistá překvapení. Jako výrobce pneumatik nechceme být v situaci, kdy se v Melbourne dočkáme překvapení. Chceme to vědět dřív."

Řešení podle Hemberyho spočívá v navýšení počtu testů. I když si týmy v Barceloně odhlasovaly, že se tak nestane. "Pokud budeme mít příští rok k dispozici jen auto 2011, s ničím nám to nepomůže, protože budou zcela jiné pohonné jednotky."

"Myslím, že se týmy budou muset k tomu vrátit a přehodnotit to. Nemyslím, že to Ferrari a některé další týmy nechají být. Doufám, že dojdeme k nějaké kompromisní dohodě, kdy budeme moci mít rozumné a omezené testování v sezóně," uzavřel.

Další článek: Barcelona se s Valencií střídat nechce

17:05 | Matteo Nannini to letos zkoušel ve F3 i F2 současně. V Monaku a Baku ho ale ve voze HWA nahradí testovací jezdec Williamsu Jack Aitken.
11:45 | Turecko zpět ve hře? Místní věří, že by mohli mít šanci po Monze místo Singapuru nebo Japonska. Úplně nereálné to není. Singapur zrušil Světové ekonomické fórum plánované na srpen. Novinář Joe Saward píše, že místní moc nevěří, že se tam letos pojede závod F1.
17. května | Kvůli změnám v kalendáři F1 se start sezóny W Series přesouvá z Francie do Rakouska (Grand Prix Štýrska).
15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00