Pirelli popírá, že by týmy neměly pro testy dostatek sad pneumatik

Šéf programu Pirelli ve formuli 1 Mario Isola popřel, že by týmy neměly dostatek pneumatik pro letošní předsezónní testy. Vzhledem k dobrému počasí a vysoké spolehlivosti vozů toho podle něj týmy odjely více než v minulých letech.
Pirelli popírá, že by týmy neměly pro testy dostatek sad pneumatik

Od roku 2016, kdy se pravidelně konají dva předsezónní testy místo tří, mají týmy k dispozici na test 40 sad pneumatik do sucha.

V uplynulých dvou testovacích týdnech týmy na okruhu v Barceloně dohromady odjely více než 40 200 kilometrů. To je o více než 3200 kilometrů více než vloni a o více než 6100 kilometrů více než v roce 2017.

Některé týmy se proto nechaly slyšet, že svůj testovací program musely omezit kvůli množství pneumatik, které měli k dispozici.

„Slyšel jsem nějaké komentáře a zvěsti o tom, že některé týmy nebyly spokojeny s počtem sad dostupných pro testy. (Počet sad) byl snížen, protože došlo také ke snížení počtu testovacích dní. Poměrově je to stejný počet sad, co měli za posledních deset let,“ řekl Isola.

„Vzhledem k dobrému počasí a s vozy, které jsou velmi spolehlivé, měly letos všechny týmy možnost odjet více než v minulosti. Nemyslím si však, že by počet sad nebyl dostatečný,“ domnívá se Isola.

Klíč k časům: Pirelli uveřejnilo rozdíly mezi směsmi

Klíč k časům: Pirelli uveřejnilo rozdíly mezi směsmi

Pro každou sérii testů má každý jezdec dvě sady prototypových pneumatik, plus další sadu nejměkčích pneumatik. Pro dva čtyřdenní testy tak měly týmy k dispozici 85 sad suchých pneumatik.

Z prvního testu si mohly týmy nechat 10 sad pneumatik pro druhou sérii, ačkoliv ne všechny z těchto dostupných pneumatiky byly nominovány pro druhý test.

Isola také řekl, že pro poslední den testů byl minimální počet sad pneumatik pro tým 12 a maximální 21.

„Začali (druhý) test s 42-50 sadami na čtyři dny. Musíte vzít také v úvahu, že jedou také spoustu závodních simulací, a se stejnou sadou pneumatik odjedou spoustu kilometrů. Vyšší počet sad také potřebujete, když děláte kvalifikační simulace,“ řekl Isola, podle kterého bylo rovněž důležité, že týmy měly úplnou svobodu při výběru směsí pro test.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Leclerc bude mít podle šéfa Ferrari dovoleno bojovat s Vettelem

13. září | Correa zůstává v umělém spánku
13. září | Během prvních dvou dní testů 18palcových pneumatik odjel Sergej Sirotkin v Renaultu 213 kol.
13. září | Tatiana Calderón se zúčastní jednoho dne testů W Series ve Španělsku. O sedačku bojovat nebude, jen se podělí o zkušenosti.
12. září | Alex Peroni byl propuštěn z nemocnice, kde byl hospitalizován po nehodě v Monze v F3

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10