Pirelli po několika letech veze do Brazílie tvrdé pneumatiky. Zájem je malý

Pirelli po několika letech veze do Brazílie tvrdé pneumatiky. Zájem je malý

Na Interlagosu uvidíme po několika letech tvrdou směs. Jezdci ale o ní nemají zájem.

„Poprvé od roku 2013 jsme pro Velkou cenu Brazílie nominovali tvrdé pneumatiky, které by měly ukázat, že jsou schopny obstát na tak náročném okruhu, jakým je Interlagos,“ uvedl Paul Hembery.

„Loňský závod byl na tři zastávky, letos by tvrdá směs měla lépe odolávat vyšším výkonům a většímu přítlaku, nicméně úspěšná strategie je otázkou správného mixu jednotlivých pneumatik, tedy i měkčích směsí. Počasí je pak další proměnnou, během víkendu bude hrát velkou roli.“ 

Tvrdou směs zvolili jen 4 jezdci

Jen čtyři jezdci si zvolili jednu sadu tvrdých pneumatik. Kolikrát ji uvidíme v závodě ale není jasné. Každý jezdec totiž dostal jednu sadu povinně od Pirelli. Nasadit ji však nemusí. Kromě toho existuje šance na déšť. 

Okruh z pohledu pneumatik

  • Interlagos je druhou nejkratší tratí v kalendáři a zároveň jednou z nejnáročnějších z pohledu pneumatik, protože okruh je plný zatáček s minimem rovinek. Nároky na obutí jsou zde nesmírně vysoké.
  • Zbroušení asfaltu zvýšilo přilnavost a eliminovalo nerovnosti.
  • Povětrnostní podmínky mohou zahrnovat vše, od intenzivního slunce po husté dešťové přeháňky.
  • Interlagos je jedním z mála okruhů, na kterém se závodí proti směru hodinových ručiček.
  • Nejvíce namáhanou pneumatikou je pravá zadní. Pneumatiky se musí vypořádat s náporem bočních a podélných sil.
4460aa4c-04d3-408c-814c-6ee877d0de87.jpg

Tři nominované směsi

  • Tvrdá směs (oranžová): tato směs se letos ukáže teprve po páté, je to povinná směs pro závod.
  • Střední směs (bílá): další povinná směs pro závod ve kterém bude hrát klíčovou roli.
  • Měkká směs (žlutá): měkká směs se rovněž musí vypořádat s nároční tratě, v minulosti zde již byla použita.

Připomenutí minulého roku

  • Závod vypsaný na 71 kol vyhrál Nico Rosberg se strategií tří zastávek. Začínal na měkké směsi, v 13., 33. a 48. kole přezouval na střední směs.
  • Nejlepší alternativní strategii zvolil Kimi Räikkönen, který skončil čtvrtý se strategií dvou zastávek. Odstartoval na měkkých pneumatikách, ve 12. a 46. kole přezul na střední směs.

Výběr jezdců

test-bra.jpg

Doporučujeme

Články odjinud