Pirelli: pevné starty po safety caru musíme prozkoumat

Dodavatel pneumatik se domnívá, že pevné starty budou muset být podrobeny detailnějšímu průzkumu.
Pirelli: pevné starty po safety caru musíme prozkoumat

Když piloti startují do závodu, mají obuté čerstvé pneumatiky. První desítka samozřejmě ne zcela čerstvé. Obvykle za sebou mají jedno, tři rychlá kola z druhé části kvalifikace. 

Po zajetí safety caru

Po zajetí safety caru proběhne pevný start. Výjimka bude v případě, že safety car vyjel na trať v prvních dvou kolech (nebo v prvních dvou kolech po restartu) nebo v posledních pěti kolech závodu.

Od příštího roku uvidíme pevné starty po zajetí safety caru a může se stát, že piloti budou startovat na dosti opotřebených pneumatikách, případně, že různí piloti budou mít různě staré obutí.

„Potřebujeme to pochopit více do detailů. Budeme mít pevný start, ale záleží po jakém čase. Není to jen o teplotách pneumatik, ale také o tom, že se vozy přehřejí. Musíme to doladit, během jízdy za safety carem klesne tlak i teplota v pneumatikách“, říká pro Autosport Paul Hembery z Pirelli. 

Pirelli bude muset podle Hemberyho provést řadu simulací. Nové pravidlo se přitom nelíbí ani mnoha jezdcům. 

Diskuze (5) Další článek: Když se týmovému kolegovi přilepí smůla na paty