Týmy formule 1 už vědí, jaké směsi pneumatik budou používat do konce roku. Ke slovu se znovu dostane tvrdá směs.
Pirelli již dříve oznámilo, že do Koreje přiveze super měkkou a měkkou směs. Tato kombinace se v dalších Grand Prix už opakovat nebude. Poslední dva závody v Abú Zabí a Brazílii se vrátí ke standardu druhé poloviny sezóny, Pirelli přiveze na Yas Marinu a do Interlagosu měkkou a střední směs.
Netradiční přístup zvolili Italové k prvnímu závodu v Indii. Poprvé od Velké Británie se dostane ke slovu tvrdá směs, ovšem tentokrát bude hlavní směsí ta měkká.
Každý jezdec dostává na celý závodní víkend 11 sad suchých pneumatik, 6 sad hlavní směsi a 5 sad té vedlejší. Ale zatímco ve všech ostatních případech je hlavní směs vždy ta tvrdší, v Indii to bude opačně, jezdci tedy dostanou více kusů měkčí směsi.
To by mělo mimo jiné zamezit plýtvání pneumatik, protože každému jezdci na konci závodního víkendu normálně vždy zůstane alespoň jedna nepoužitá sada tvrdší směsi, zatímco měkkých pneumatik je ´nedostatek´.
Alokace pneumatik pro závěr sezóny
Velká cena/směs |
Super měkká |
Měkká |
Střední |
Tvrdá |
Koreje |
X |
X |
|
|
Indie |
|
X |
|
X |
Abú Zabí |
|
X |
X |
|
Brazílie |
|
X |
X |
|