Pirelli veze do Monzy stejné pneumatiky, jaké jsme viděli ve Spa – superměkkou, měkkou a střední.
„Monza přichází hned po Spa-Francorchamps, dva závody na legendárních okruzích dělí ani ne jeden týden, navíc pro nás je Monza domácím závodem,“ říká Paul Hembery.
„Bude to rušný víkend. Superměkká směs se v Monze ukáže poprvé, lze tedy očekávat, že v kvalifikaci padne rychlostní rekord. V loňském roce jsme viděli, že většina týmu volí strategii s jednou zastávkou, ale nasazení superměkkých pneumatik přinese více zastávek v boxech.“
Na okruhu v Monze neproběhly letos žádné úpravy, ale zásadní změny jsou plánovány na rok 2017, kdy se dočkáme pozměněné první zatáčky Curva Grande. Současnou podobu trati tak uvidíme letos naposledy.
Okruh z pohledu pneumatik
- Zatímco průměrné rychlosti jsou vysoké, rychlosti dosahované v zatáčkách jsou poměrně nízké, což minimalizuje opotřebení pneumatik.
- To znamená, že některé týmy by mohly zvolit strategii s jednou zastávkou.
- Při brzdění a při průjezdu dvou šikan působí na pneumatiky velké podélné síly.
- Piloti mají v Monze tendenci přejíždět obrubníky velmi tvrdě, což prověřuje výdrž konstrukce pneumatik.
- Zatáčky Parabolica a Curva Grande jsou obzvláště náročné tím, jak jsou dlouhé, což dává pneumatikám zabrat.
- Nízký přítlak nepomáhá brzdění ani akceleraci; jezdci si musí hlídat prokluzování kol.
Připomenutí minulého roku
- Lewis Hamilton dominoval po celý víkend. Zvolil strategii s jednou zastávkou; začínal na měkké směsi a ve 26. kole (z celkových 53) přezul na střední směs. Zbytek top desítky rovněž přezouval pouze jednou.
- Nejlepší alternativní strategii zvolil Daniel Ricciardo, který byl nejrychlejším jezdem startujícím na střední směsi, kterou následně vyměnil za měkkou směs. Z 19. místa na roštu dojel do cíle na osmém místě.
Výběr pneumatik pro GP Itálie 2016