Pirelli očekává, že v Monze padne rekord

Pirelli veze do Monzy stejné pneumatiky, jaké jsme viděli ve Spa – superměkkou, měkkou a střední.
Pirelli očekává, že v Monze padne rekord

„Monza přichází hned po Spa-Francorchamps, dva závody na legendárních okruzích dělí ani ne jeden týden, navíc pro nás je Monza domácím závodem,“ říká Paul Hembery.  

„Bude to rušný víkend. Superměkká směs se v Monze ukáže poprvé, lze tedy očekávat, že v kvalifikaci padne rychlostní rekord. V loňském roce jsme viděli, že většina týmu volí strategii s jednou zastávkou, ale nasazení superměkkých pneumatik přinese více zastávek v boxech.“ 

Na okruhu v Monze neproběhly letos žádné úpravy, ale zásadní změny jsou plánovány na rok 2017, kdy se dočkáme pozměněné první zatáčky Curva Grande. Současnou podobu trati tak uvidíme letos naposledy.

Okruh z pohledu pneumatik

  • Zatímco průměrné rychlosti jsou vysoké, rychlosti dosahované v zatáčkách jsou poměrně nízké, což minimalizuje opotřebení pneumatik.
  • To znamená, že některé týmy by mohly zvolit strategii s jednou zastávkou.
  • Při brzdění a při průjezdu dvou šikan působí na pneumatiky velké podélné síly.
  • Piloti mají v Monze tendenci přejíždět obrubníky velmi tvrdě, což prověřuje výdrž konstrukce pneumatik.
  • Zatáčky Parabolica a Curva Grande jsou obzvláště náročné tím, jak jsou dlouhé, což dává pneumatikám zabrat.
  • Nízký přítlak nepomáhá brzdění ani akceleraci; jezdci si musí hlídat prokluzování kol.
Klepněte pro větší obrázek

Připomenutí minulého roku

  • Lewis Hamilton dominoval po celý víkend. Zvolil strategii s jednou zastávkou; začínal na měkké směsi a ve 26. kole (z celkových 53) přezul na střední směs. Zbytek top desítky rovněž přezouval pouze jednou.
  • Nejlepší alternativní strategii zvolil Daniel Ricciardo, který byl nejrychlejším jezdem startujícím na střední směsi, kterou následně vyměnil za měkkou směs. Z 19. místa na roštu dojel do cíle na osmém místě.

Výběr pneumatik pro GP Itálie 2016

Klepněte pro větší obrázek
Diskuze (11) Další článek: Zajímavé statistiky po GP Belgie 2016
17:16 | Podle FIA je 10 % šance na déšť v FP3 a kvalifikaci. Uvidíme poprvé slicky...
16:45 | Force India chce do prosince rozhodnout o novém názvu...
19. října | Ricciardo ve druhém tréninku nevyjel. protože měl defekt na své sadě pneumatik do přechodných podmínek.
19. října | Red Bull se vrací k B specifikaci motoru Renault po problémech s mapováním motoru.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10