Pirelli očekává ve Španělsku více zastávek, klíčová bude měkká směs

Pirelli veze do Španělska měkkou, střední a tvrdou směs. Nejtvrdší směsi se ale týmy převážně vyhnuly.
Pirelli očekává ve Španělsku více zastávek, klíčová bude měkká směs

„Z pohledu vysoké energetické zátěže představuje okruh ve Španělsku velmi tvrdou zkoušku pro pneumatiky,“ říká Paul Hembery. „Letos si většina týmů zvolila měkčí směsi, protože vychází z dat nashromážděných během předsezónního testování, ale v tomto ročním období očekáváme mnohem teplejší počasí. V důsledku toho bychom měli vidět vysoké opotřebení pneumatik, a v návaznosti na to více zastávek v boxech. To samozřejmě nahrává taktizování ze strany týmů.“ 

Klepněte pro větší obrázek

Okruh z pohledu pneumatik

  • Je to velice náročná trať, zejména dlouhá pravá zatáčka č. 3.
  • Týmy mají odsud dostatek relevantních dat, protože zde probíhaly předsezónní testy.
  • Povrch trati je poměrně drsný, což spolu s rychlými zatáčkami představuje tvrdou zkoušku pro pneumatiky.
  • Opotřebení a degradace pneumatik je obecně vysoká, takže můžeme očekávat více zastávek v boxech.
  • Přední levá pneumatika je nejvíce namáhaná, protože na okruhu je více pravotočivých zatáček.
  • Na této trati je důležitý velký přítlak. Ten však zvyšuje míru svislého zatížení pneumatik.

 

Tři nominované směsi

  • Tvrdá směs (oranžová): Nominována poprvé v tomto roce, ale žádný pilot nezvolil více než jednu sadu (alespoň jedna sada pneumatik s tvrdou směsí musela být pro závod povinně zvolena).
  • Střední směs (bílá): Univerzální směs s dobrým kompromisem mezi výkonem a dlouhou životností.
  • Měkká směs (žlutá): Na okruhu v Barceloně je o více než sekundu rychlejší ve srovnání se směsí střední, ale její výdrž zde nebude mít dlouhého trvání.

Připomenutí minulého roku

  • Vítěz: Rosberg (dvě zastávky: začal na střední směsi, v 15. kole zvolil opět střední směs a ve 44. kole přezul na tvrdou).
  • Nejlepší alternativní strategie: Hamilton, skončil druhý se třemi zastávkami (pouze předposlední stint jel na tvrdé směsi).
  • Směsice strategií se dvěma a třemi zastávkami, přičemž většina týmů zvolila flexibilní přístup.

Volby jezdců

Poznámka: pneumatiky jsou vázany na vůz, takže Kvjat dostane pneumatiky původně určené Verstappenovi a naopak.

Klepněte pro větší obrázek
Další článek: Nelson Piquet se vrací do juniorské série

10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10