Pirelli do Spa přivezlo superměkkou, měkkou a střední směs.
„Spa-Francorchamps jako jeden z nejznámějších okruhů netřeba představovat,“ říká Paul Hembery.
„Z pohledu zátěže působící na pneumatiky je to náročná trať. Není jednoduché najít zde správné nastavení, ale díky délce trati a se spoustou příležitostí k předjíždění se pro týmy otevírají nečekaně široké možnosti při volbě strategií. Během letní přestávky jsme začali testovat pneumatiky v rozměrech pro rok 2017 a těšíme se na druhou polovinu sezóny, kdy budeme pokračovat v testování. Po závodě v Belgii se hned následující víkend přesuneme do Monzy, která je naším domovem.“
Okruh z pohledu pneumatik
- Zatížení pneumatik je na trati plné dlouhých a rychlých zatáček největší za celý rok.
- Změny převýšení vytváří svislé síly působící na pneumatiky při kompresi, jako např. v zatáčce Eau Rouge.
- Pravděpodobnost dešťových přeháněk je vysoká, ale často prší jen na jedné části okruhu, zatímco na zbytku trati je sucho.
- Nalezení správného nastavení vozu není snadné, je to kompromis mezi nízkým přítlakem pro rovinky a vysokým v zatáčkách.
- Příležitostí k předjíždění poskytuje trať mnoho, což týmové strategie nijak nesvazuje.
- F1 se vrací s dalšímu back-to-back víkendu: po Spa-Francorchamps se následující víkend přesouvá na Monzu, která je pro Pirelli domácí tratí.
Připomenutí minulého roku
- Lewis Hamilton vyhrál pohodlně se strategií dvou zastávek, pneumatiky přezouval ve 13. a 30. kole.
- Nejlepší alternativní strategii zvolil Max Verstappen, který skončil osmý z 18. místa na startovním roštu, přezouval třikrát.
Výběr pneumatik jezdci