Dvě nejtvrdší směsi z nabídky pneumatik mají v Monze velkou výdrž, takže by z pohledu pit stopů měla být GP Itálie podobná GP Belgie.
"Očekáváme strategii jednoho pit stopu," řekl sportovní šéf Pirelli Paul Hembery po pátečních trénincích v Monze. "Úroveň opotřebení je velmi nízká. Abych byl upřímný, jsou (týmy) blízko tomu, aby dokázaly odjet celou závodní vzdálenost na tvrdých pneumatikách."
Rozdíly mezi směsmi nejsou velké, ale ta střední tak dlouho nevydrží. "Budou to strategie s jednou zastávkou, mezi směsmi je rozdíl 0,3 až 0,5 sekundy na kolo. Degradace je u tvrdé směsi minimální a ta střední začíná odcházet po 12 až 14 kolech."
Cílem Pirelli je průměr dvou zastávek za závod, takže proč do Monzy přivezlo nejtvrdší směsí s tak velkou výdrží? "Měli jsme trochu obavy, protože jeden nebo dva týmy mívají letos problémy s drolením pneumatik. Takže jsme byli opatrní."
"V Monze to je vždycky tak, že jste po závodě moudří. Kdybychom tu teď seděli s tím, že má osm vozů velké problémy s drolením, a nebylo by jisté, jak zvládnou závod... Takový víkend v Monze nechcete."
Hembery ale slíbil, že se v příštích závodech Pirelli bude dál snažit, aby jezdci potřebovali víc než jen jednu zastávku.