Pirelli veze do Baku ultraměkkou, superměkkou a měkkou směs.
„Velká cena Ázerbajdžánu se koná o dva měsíce dříve a pravděpodobně bude diametrálně odlišná od loňského roku, pokud jde o povětrnostní podmínky,“ uvedl Mario Isola.
„Minulý rok dosahovala teplota trati více než 50°C. Minulý rok jsme v Baku také zvolili více konzervativní nominaci pneumatik, i když s novými pravidly se střední směs v podstatě nevyužila. Proto jsme se letos odhodlali k mnohem agresivnější nominaci. To by mělo vést k využití všech tří směsí a k některým vynalézavým strategiím stejně, jako jsme viděli v posledních dvou Velkých cenách v Bahrajnu a Číně“.
Okruh z pohledu pneumatik
- Závod začíná ve čtyři hodiny odpoledne, se západem slunce bude teplota trati rapidně klesat. Volné tréninky neprobíhají ve stejný čas jako start závodu.
- Městský okruh v Baku je lemován budovami, které zastiňují trať, což ještě více snižuje teplotu trati.
- Hlavní rovinka je dlouhá dva kilometry, což znamená chladnutí pneumatik před brzdnou zónou na konci rovinky. Baku je po Spa druhým nejdelším okruhem roku.
- Loňská strategie byla ovlivněna několikerým vyjetím safety caru a také vyvěšením červené vlajky. To může na úzkém okruhu v Baku hrát významnou roli.
- Loňská vítězná strategie zahrnovala tři zastávky v boxech. Druhý pit box proběhl při vyjetí safety caru a třetí pod červenou vlajkou. Daniel Ricciardo vyhrál závod po startu z desátého místa se strategií nasazení superměkkých-měkkých-superměkkých-superměkkých pneumatik.
- V loňském roce bylo pro jezdce největší výzvou udržení stejné teploty na předních i zadních pneumatikách. V chladnějším počasí bude tento problém ještě výraznější.
Tři nominované směsi
- Měkká směs (žlutá)
- Superměkká směs (červená)
- Ultraměkká směs (fialová)
Výběr pneumatik