První volné tréninky naplnily očekávání Pirelli, pneumatiky mají požadovanou výdrž, takže zastávek v boxech by mělo být odpovídající množství.
Jedním z hlavních cílů Pirelli pro letošní sezónu bylo vrátit počet pit stopů v závodech na dva až tři, což se v Melbourne zřejmě podaří.
"Jsem opravdu spokojený, abych byl upřímný," komentoval volné tréninky sportovní šéf italského výrobce pneumatik Paul Hembery. "Po zimních testech, které z pohledu pneumatik nebyly nijak zvlášť dobré, nás těší, že jsme konečně jezdili v normálních podmínkách."
"Zjistili jsme, že střední směs vydrží 22 až 24 kol, což je to, co jsme chtěli. A super měkká je tu kvalifikační pneumatika. Zajedete svůj čas (v kvalifikaci), odjedete krátký stint na začátku (závodu) a pak použijete strategii dvou, možná tří zastávek v boxech. To odpovídá našim očekáváním."
Jezdcům sice rychleji odcházela měkčí směs, ale Hembery v tom nevidí potíž, týmy ji v závodě použijí jen krátce. "Nakonec je super měkká zamýšlena opravdu jen jako pneumatika pro zajetí času (v kvalifikaci) a hlavní závod se pojede na střední pneumatice. Takže nevidíme žádné problémy."