„V Austrálii začne naše pátá sezóna ve F1: o úvod nového ročníku se postará jeden z nejzajímavějších závodů na okruhu, který je vždy extrémně
obtížný, oblíbený a nevypočitatelný,“ říká Paul Hembery.
„Stejně jako loni jsme nominovali středně tvrdou a měkkou směs, protože pokrývají široké spektrum podmínek, které mohou v Melbourne nastat. Nová
struktura zadních pneumatik zlepšuje trakci a dovoluje jezdcům dříve akcelerovat. To je jeden z faktorů, který by měl letos přinést rychlejší časy na kolo. Jako každý rok na začátku sezóny tu jsou velké otazníky nad výkonností jednotlivých týmů a jejich vozů.“
„Jediné, co víme, je, že s přibývajícími závody se budou výkony vozů zvyšovat a to pochopitelně ovlivní vzájemné fungování mezi monoposty a pneumatikami. Během předsezónních testů se pneumatiky chovaly přesně tak, jak jsme očekávali, ale samozřejmě nelze srovnávat testování a opravdové závody, v nichž jezdci jedou na samé hranici. To je důvod, proč je závodní víkend v Melbourne všemi tak netrpělivě očekáván.“

Albert Park převzal hostitelství Velké ceny Austrálie v roce 1996 od Adelaide. Protože je jen částečně permanentním okruhem, závodní stopa je často „zelená“: špinavá a kluzká, zejména na začátku závodního víkendu. To přináší častější protáčení zadních kol a to vede k větší degradaci pneumatik.
Akcelerace a brzdění jsou pro dobrý výsledek v Melbourne klíčové, přičemž zatížení pneumatik od podélných sil je větší než od těch příčných.
Asfalt je velice hladký, to napomáhá delší životnosti pneumatiky, a týmy používají velký přítlak. Řada pomalých zatáček klade důraz na mechanický grip pneumatik.
Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Nico Rosberg vyhrál loňský závod po startu ze třetího místa (většina kvalifikace byla odjeta na mokré trati).
Rosberg jel podle strategie měkká-měkká-středně tvrdá, kterou použilo prvních devět jezdců v cíli. Následně po brzkém vyjetí safety caru Rosberg absolvoval první zastávku v boxech ve 12. kole a druhou ve 38. Závod měl 58 kol.
Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 1,2-1,5 sekundy na kolo