Pirelli očekává rozdíl mezi směsmi až 1,5 sekundy

Pirelli očekává rozdíl mezi směsmi až 1,5 sekundy

Pirelli očekává, že rozdíl mezi dvěma směsmi bude v Austrálii až 1,5 sekundy. První závodní víkend je také prvním testem pro letošní pneumatiky, protože ve Španělsku panovaly během testů přece jen chladnější podmínky.

„V Austrálii začne naše pátá sezóna ve F1: o úvod nového ročníku se postará jeden z nejzajímavějších závodů na okruhu, který je vždy extrémně
obtížný, oblíbený a nevypočitatelný,“ říká Paul Hembery. 

„Stejně jako loni jsme nominovali středně tvrdou a měkkou směs, protože pokrývají široké spektrum podmínek, které mohou v Melbourne nastat. Nová
struktura zadních pneumatik zlepšuje trakci a dovoluje jezdcům dříve akcelerovat. To je jeden z faktorů, který by měl letos přinést rychlejší časy na kolo. Jako každý rok na začátku sezóny tu jsou velké otazníky nad výkonností jednotlivých týmů a jejich vozů.“

„Jediné, co víme, je, že s přibývajícími závody se budou výkony vozů zvyšovat a to pochopitelně ovlivní vzájemné fungování mezi monoposty a pneumatikami. Během předsezónních testů se pneumatiky chovaly přesně tak, jak jsme očekávali, ale samozřejmě nelze srovnávat testování a opravdové závody, v nichž jezdci jedou na samé hranici. To je důvod, proč je závodní víkend v Melbourne všemi tak netrpělivě očekáván.“

pirelli.jpg

Albert Park převzal hostitelství Velké ceny Austrálie v roce 1996 od Adelaide. Protože je jen částečně permanentním okruhem, závodní stopa je často „zelená“: špinavá a kluzká, zejména na začátku závodního víkendu. To přináší častější protáčení zadních kol a to vede k větší degradaci pneumatik.

Akcelerace a brzdění jsou pro dobrý výsledek v Melbourne klíčové, přičemž zatížení pneumatik od podélných sil je větší než od těch příčných. 

Asfalt je velice hladký, to napomáhá delší životnosti pneumatiky, a týmy používají velký přítlak. Řada pomalých zatáček klade důraz na mechanický grip pneumatik.

Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Nico Rosberg vyhrál loňský závod po startu ze třetího místa (většina kvalifikace byla odjeta na mokré trati).

Rosberg jel podle strategie měkká-měkká-středně tvrdá, kterou použilo prvních devět jezdců v cíli. Následně po brzkém vyjetí safety caru Rosberg absolvoval první zastávku v boxech ve 12. kole a druhou ve 38. Závod měl 58 kol.

Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 1,2-1,5 sekundy na kolo

Doporučujeme

Články odjinud