V Barceloně jsme během prvních testů viděli různý přístup k pneumatikám. Zatímco Mercedes ani jednou nesáhl po některé z měkčích směsí, Red Bull a Ferrari vyzkoušeli dokonce i novou ultra měkkou.
Ultra měkká směs bude letos k vidění na městských okruzích. V Barceloně, která pro ní není úplně nejvhodnější, si ji v úterý a ve čtvrtek vyzkoušeli jezdci Red Bullu a Ferrari.
Pirelli poměrně brzké nasazení této směsi překvapilo. „Z počátku ano, abych byl upřímný,“ řekl závodní inženýr Pirelli Mario Isola. „Ale pak nás napadlo, že je to kvůli nominaci pro Montreal. Chtěli získat předem nějaké informace a provést analýzy získaných dat.“
Týmy totiž musí nahlásit své volby pneumatik pro závod v předstihu – u závodů mimo Evropu je to 14 týdnů předem. Termín pro Kanadu se už blíží.
„Vzhledem k tomu, že jsme měli dobré počasí, byl to správný čas pro vyzkoušení ultra měkké.“
Rozdíl mezi ultra měkkou a super měkkou by měl být menší než 0,8 sekund na kolo.
„Když se podíváte na výsledek Ferrari, bylo to 0,8 sekund na kolo, ale myslím, že je to trochu přeceněné,“ vysvětluje Isola. „V Abú Dhabí (při testech) jsme měli trochu méně… 0,5 až 0,8 sekund.“
Žádný útes
Pirelli vloni hodně diskutovalo o návratu výkonnostního útesu. Výkon pneumatiky v určité fází prudce spadne dolů a pilot nemá jinou možnost, než zajet do boxů pro novou sadu. Nakonec se tak ale nestane.
„Dochází ke ztrátě přilnavosti, která ale není útesová ale docela pozvolná,“ řekl Isola pro Motorsport.com. „Je to mnohem lepší, nedojde k náhlé ztrátě přilnavosti.“
Foto: Pirelli