Pirelli o Baku: dlouhý okruh s nízkou přilnavostí

Okruh v Baku je pro týmy i Pirelli samozřejmě nepopsaným listem. Nový asfalt přinese nízkou přilnavost. Okruh je také velmi dlouhý a třetinu z něj tvoří jedna rovinka.
Pirelli o Baku: dlouhý okruh s nízkou přilnavostí

„O tomto okruhu jsme slyšeli spoustu zajímavých věcí a zdá se, že díky svému charakteru, délce i rychlosti to bude atraktivní trať,“ říká Paul Hembery. 

„Nikdy není snadné závodit na trati, kde jste poprvé, ale podmínky a pneumatiky jsou samozřejmě, jako vždy, stejné pro všechny. Nominované směsi by se měly vypořádat se všemi podmínkami, které mohou na trati v Baku nastat. Nyní je na týmech, aby co nejvíce využily svých zkušeností a zvolily si co nejlepší možné strategie. Poznatky z volných tréninků budou obzvláště důležité.“ 

Video: První onboard záběry na okruhu v Baku

Video: První onboard záběry na okruhu v Baku

Okruh z pohledu pneumatik:

  • Protože se jedná o městský okruh s novým asfaltem, očekáváme nízkou přilnavost a velké teplotní rozdíly na trati.
  • Opotřebení a degradace mohou být poměrně nízké, což je důvod, proč jsme zvolili střední spektrum pneumatik.
  • Předjíždění zde bude složité, což znamená, že strategie na kvalifikaci a závod budou hrát zásadní roli.
  • Protože týmy nemají s tratí žádné zkušenosti, očekáváme hodně odkroužených kol ve volném tréninku.
  • Na 2,2 kilometru dlouhé rovince budou vozy dosahovat vysokých maximálních rychlostí.
  • Po Spa je Baku se svou délkou 6,003 km druhým nejdelším okruhem v seriálu
  • Závod začíná v 17:00 místního času, délka je vypsána na 51 kol.
Klepněte pro větší obrázek

Foto: Pirelli

Další článek: Massův vůz se během závodu přehříval, proto ho tým povolal do boxů

11:01 | McLaren představí nový vůz 15. února ve 20:00.
27. ledna | V neděli se pojede virtuální velká cena. Účast přislíbili: George Russell, Nicholas Latifi, Alex Albon, Stoffel Vandoorne, Pietro Fittipaldi, Christian Lundgaard a Oscar Piastri.
27. ledna | Ferrari pokračuje v testech ve Fioranu, AlphaTauri to rozjela v Imole. Za volantem Júki Cunoda.
26. ledna | Nálada ve F1 se mění jako počasí. Podle RaceFans byla v pátek vůle zmrazit od příštího roku pohonné jednotky, v pondělí (kdy se mělo elektronicky hlasovat) už ne. Věc se odkládá nejméně do 11. února. Důležité je to pro Red Bull, aby mohl převít PJ od Hondy.