Okruh v Baku je pro týmy i Pirelli samozřejmě nepopsaným listem. Nový asfalt přinese nízkou přilnavost. Okruh je také velmi dlouhý a třetinu z něj tvoří jedna rovinka.
„O tomto okruhu jsme slyšeli spoustu zajímavých věcí a zdá se, že díky svému charakteru, délce i rychlosti to bude atraktivní trať,“ říká Paul Hembery.
„Nikdy není snadné závodit na trati, kde jste poprvé, ale podmínky a pneumatiky jsou samozřejmě, jako vždy, stejné pro všechny. Nominované směsi by se měly vypořádat se všemi podmínkami, které mohou na trati v Baku nastat. Nyní je na týmech, aby co nejvíce využily svých zkušeností a zvolily si co nejlepší možné strategie. Poznatky z volných tréninků budou obzvláště důležité.“
Okruh z pohledu pneumatik:
- Protože se jedná o městský okruh s novým asfaltem, očekáváme nízkou přilnavost a velké teplotní rozdíly na trati.
- Opotřebení a degradace mohou být poměrně nízké, což je důvod, proč jsme zvolili střední spektrum pneumatik.
- Předjíždění zde bude složité, což znamená, že strategie na kvalifikaci a závod budou hrát zásadní roli.
- Protože týmy nemají s tratí žádné zkušenosti, očekáváme hodně odkroužených kol ve volném tréninku.
- Na 2,2 kilometru dlouhé rovince budou vozy dosahovat vysokých maximálních rychlostí.
- Po Spa je Baku se svou délkou 6,003 km druhým nejdelším okruhem v seriálu
- Závod začíná v 17:00 místního času, délka je vypsána na 51 kol.

Foto: Pirelli