Jelikož se v roce 2014 nezmění rozměry pneumatik, Pirelli chce zabránit možnosti přetěžování těch zadních volbou jiné směsi.
Sportovní šéf Pirelli Paul Hembery potvrdil německému Auto Motor und Sport, že rozměry pneumatik zůstanou v příštím roce stejné jako letos. Jejich zvětšení požadoval Mercedes, ale všichni ostatní byli proti. Týmy argumentovaly mimo jiné tím, že by kvůli větším nárokům na pohonné ústrojí musely přepracovat převodovky.
Pirelli rozhodlo na základě dat, které od týmů dostalo. Mercedes měl chtít hlavně širší zadní pneumatiky, aby dokázaly lépe přenášet výkon jeho motoru na trať. Spekuluje se, že německý agregát má výkonnostní náskok možná až 100 koní vůči konkurenci, alespoň v této fázi vývoje a podle dat, na základě kterých chtěl větší pneumatiky.
Nicméně Pirelli evidentně vnímá starosti s přenosem výkonu na trať, které jsou dány hlavně zhruba dvojnásobným točivým momentem přeplňovaných šestiválců, takže Mezinárodní automobilové federaci navrhlo změnu pravidel 2014, která by týmům umožňovala nasazovat na vůz různé směsi najednou. Tedy například dozadu tvrdší a dopředu měkčí, aby záď zvládala nápor výkonu.
Italský výrobce zároveň žádá pro sebe možnost změnit směsi v průběhu sezóny, což je logické, protože testovat své výrobky s novými motory bude moci až příští rok, do té doby je bude vyvíjet jen podle simulací.