Pirelli nasadí v Monaku novou superměkkou směs

Pro Pirelli je Monako významné. V roce 1950 zde premiérovou velkou cenu F1 vyhrál Juan Manuel Fangio s Alfou Romeo, která měla obuté právě pneumatiky italského výrobce.
Pirelli nasadí v Monaku novou superměkkou směs

„Monako je závod, na který se všichni těší: je jen pár slov, která dokáží tu podívanou správně vystihnout. Poprvé v letošním roce přivážíme naše zbrusu nové superměkké pneumatiky společně s měkkými pneumatikami, děje se tak vůbec poprvé od našeho návratu do F1 v roce 2011,“ říká Paul Hembery. 

„Monako je často popisováno jako okruh, na kterém není možné předjíždět, ale v minulosti už jsme častokrát viděli, jak degradace pneumatik a strategie může vést ke změně pozic, a to včetně předjíždění na trati. Klíčový bude především způsob, jakým jezdci dokáží využít výrazné výkonnostní výhody superměkkých pneumatik.“ 

Největší výzva pro pneumatiky

Monako přináší řadu nezvyklých aspektů. Je to závod s nejnižší průměrnou rychlostí a nejpomalejšími zatáčkami z celého kalendáře. To jen zvyšuje důležitost mechanického gripu pneumatik před aerodynamickou přilnavostí. Všechny tyto aspekty vytvářejí ideální prostředí pro superměkké pneumatiky, které poskytují nejvyšší úroveň přilnavosti a nejrychlejší zahřívání do provozní teploty z celé nabídky Pirelli.

Klepněte pro větší obrázek

Monako je rovněž jediný závod, který nesplňuje předpis FIA o minimální délce 305 km. Superměkké pneumatiky jsou jediné, které pro letošní sezónu mají zbrusu novou směs a nabízí ještě větší odolnost proti drolení a puchýřkování. Jedna z klíčových evolucí všech pneumatik pro letošní sezónu je optimalizace tlaku a zahřívání na styčné ploše s povrchem trati.

To přináší lepší kontakt s asfaltem, lepší přilnavost a ovladatelnost: v ulicích Monte Carla důležité atributy. Povrch okruhu v Monaku je nejméně abrazivní z celé sezóny. Ke slovu přichází také neobvyklý formát závodního víkendu, v pátek je volný den a okruh je otevřen pro běžný provoz. To má velký vliv na vývoj charakteristiky okruhu, protože na něm ulpívá jen málo gumy.

Minimum únikových zón znamená vysokou pravděpodobnost kolizí, které způsobí výjezd safety caru a i s tím je ve strategii třeba počítat, protože pro Monako typické nízké opotřebení a degradace pneumatik často přináší strategii s jedinou zastávkou v boxech.

Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Loni k vítězství v závodě vedla strategie s jedním pit stopem, které pomohl výjezd safety caru přesně v době, kdy se jezdci chystali do boxů. Nico Rosberg (který závod po startu z pole postion vyhrál) a jeho týmový kolega z Mercedesu Lewis Hamilton zastavili v boxech ve 25. ze 78 kol a přezouvali ze superměkkých na měkké pneumatiky.

Nejvýše umístěným jezdcem se dvěma zastávkami v boxech byl osmý Roamin Grosjea, když řada jezdců zkoušela inovativní strategie k vylepšení pozic po startu ze zadních řad startovního roštu.

Očekávané počasí pro závod: Celkově bude jasno s občasnou oblačností a teplotami okolo 15 °C v noci a 23 °C přes den. Nicméně během všech čtyř dnů závodního víkendu existuje jistá pravděpodobnost dešťových přeháněk.

Rozdíl mezi směsmi: cca 1 sekunda

Foto: Pirelli 

Další článek: Massa: Tankování není nebezpečné, jsem pro jeho návrat

20:34 | BBC: Hamiltona by měl nahradit Russell. Je to preferovaná volba. Tým spekulace nekomentuje.
15:58 | Stoffel Vandoorne dostal dnes v 7 ráno zprávu, že je Hamilton pozitivní a bude to za hodinu oznámeno. Míří do Bahrajnu, ale zatím neví, zda pojede. Vandoorne měl letět do Bahrajnu po testech formule E ve Valencii tak jako tak...
12:31 | Steiner také uvedl, že by se Romain Grosjean rád zúčastnil Grand Prix Abú Dhabí.
12:28 | Romain Grosjean zůstane další noc v nemocnici kvůli léčbě popálenin rukou.

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink 14.30–16.00
2. trénink 18.30–20.00
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10