Pirelli má problém. Krátce před dokončením pneumatik pro rok 2020 si F1 objednala nižší degradaci

Pirelli dokončuje pneumatiky pro rok 2020. Dostalo však nové zadání. Formule 1 chce, aby měly pneumatiky v příštím roce menší degradaci.
Pirelli má problém. Krátce před dokončením pneumatik pro rok 2020 si F1 objednala nižší degradaci

Pirelli v průběhu sezóny testuje prototypy pneumatik pro rok 2020. Jezdilo se už v Bahrajnu, Barceloně, na Red Bull Ringu a v Silverstonu. V polovině září má proběhnout poslední dvoudenní test s Mercedesem. Následně pak Pirelli dá všem týmům finální pneumatiky pro test po posledním závodě v Abú Dhabí.

Pirelli dostává pro každý rok konkrétní zadání. Pro rok 2020 to bylo širší pracovní okno pneumatik a méně přehřívání. Pneumatiky by mělo jít v příštím roce snadnějším způsobem dostat do pracovního okna, což je hlavní problém v letošní sezóně. 

Nyní však Pirelli dostalo nové zadání – formule 1 chce také pneumatiky s nižší degradací.

Podle Maria Isoly není úplně ideální, že se o tomto požadavku dozvídají až nyní. Hlavní výzvou je nyní přesná dohoda před letní přestávkou. Okolo Maďarska nebo přímo v Maďarsku by se mělo dohodnout, jak velká má být příští rok degradace.

„Je to jiné, protože jsme už delší dobu mluvili o redukci přehřívání, o větším pracovním okně mluvíme dlouho, ale snížení úrovně degradace je něco nového,“ řekl Isola pro Motorsport.com.

„Nejsem si stoprocentně jistý, že v naší nabídce možných směsí máme to, co hledají. V tom případě musíme vyvinout něco nového.“

Foto: Pirelli

Další článek: Hamilton natočí s Cameronem a Schwarzeneggerem dokument o tom, proč nemáte jíst maso

11:52 | Plány Alonsa pro rok 2020: Dakar a Indy, pro rok 2021: zpět v F1 nebo WEC (hypercary). Martin Brundle spekuluje, že by se Alonso mohl do F1 vrátit s Renaultem.
6. prosince | Český esports závodník Martin Štefanko, který byl členem Haasu v F1 eSports, oznámil ukončení kariéry.
5. prosince | Britský premiér Boris Johnson v rámci předvolební kampaně navštívil továrnu Red Bullu. Vyzkoušel si výměnu pneumatik. Jak dlouho mu to trvalo, neuvedl. Red Bull to letos zvládl za 1,82 s. odkaz
4. prosince | S Toro Rosso jezdil v testech Sean Gelael. Jeho týmovým kolegou ve F2 bude nově Dan Ticktum, kterého se Red Bull před časem zbavil.