Pirelli: Kanada bývá nejlepším závodem sezóny

Pirelli veze do Kanady podobně jako do Monaka své dvě nejměkčí sady. Pneumatiky jsou ale v Montrealu více opotřebovány. Zatěžují je především síly v podélném směru (při brzdění a akceleraci) než síly příčné (v zatáčkách).
Pirelli: Kanada bývá nejlepším závodem sezóny

„Velká cena Kanady obvykle bývá nejlepším závodem celé sezóny a to především kvůli nenapodobitelnému charakteru okruhu,“ říká Paul Hembery.

„Výsledky často přináší nějaké překvapení a je možné v závodě zvítězit i ze zadních pozic na startovním roštu, zejména pokud máte chytrou strategii, nebo zaprší, nebo vyjede na trať safety car: všechny tyto možnosti jsou v Montrealu velice pravděpodobné.“

„Opět jsme nominovali měkké a superměkké pneumatiky: směs superměkkých pneumatik je pro letošní sezónu zcela nová a je odolnější proti drolení a puchýřkování. Zejména odolnost proti drolení týmy v obvykle chladnějším počasí v Montrealu jistě ocení. Protože je v Kanadě možné cokoli, je nejlepší strategií ta, která má jistou dávku flexibility, která týmům umožní reagovat na měnící se okolnosti.“

Kanada z pohledu pneumatik

Přilnavost okruhu Velké ceny Kanady je obecně velice nízká, zejména na začátku závodního víkendu, protože trať v bývalém olympijském komplexu není během roku příliš využívána.

Nízká úroveň přilnavosti mnohdy vydrží až do závodu: to je jeden z hlavních důvodů, proč se mnoho jezdců zblízka seznámí s proslulou Zdí šampionů - to často vede ke kolizím, které zapříčiní výjezd safety caru. Obrubníky jsou další důležitý faktor, vozy do nich narážejí v rychlostech okolo 130 km/h a testují tak strukturu pneumatik.

Nicméně při laboratorních testech v Miláně byly pneumatiky Pirelli pro F1 testovány až při rychlosti 450 km/h, aby byly prověřeny za běžnými limity - struktura pneumatiky zůstala neporušena.

Pozor na brzdy

Na rozdíl od Monaka, jedou vozy v Montrealu s malým přítlakem, aby mohly na rovinkách dosahovat maximální rychlosti přes 300 km/h. V Kanadě nejsou žádné opravdu dlouhé zatáčky: místo toho je to vše o akceleraci a brzdění, především problémy s brzdami některé týmy vyřadily ze hry.

Klepněte pro větší obrázek

Jezdci si také musí dát pozor na protáčení zadních pneumatik, které může urychlit jejich opotřebení.

Strategie z loňského závodu

V loňském závodě, který byl ovlivněn dvěma výjezdy safety caru, byly k vidění různé strategie s jednou a dvěma zastávkami v boxech. Závod vyhrál Daniel Ricciardo s Red Bullem, který zvolil strategii se dvěma pit stopy a do čela závodu se dostal dvě kola před koncem zásluhou novějších pneumatik.

Čtyři nejlepší jezdci v cíli závodu jeli se strategií dvou zastávek v boxech. Nejlépe umístěným jezdcem s jedním pit stopem byl pátý Nico Hülkenberg (Force India), který startoval na měkkých pneumatikách a než přezul na superměkké, odjel na nich 41 kol.

Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 1,0-1,2 sekundy na kolo

Další článek: Vývoj pohonných jednotek v průběhu sezóny už příští rok nemusí být možný

18:31 | Vůz Alfy Romeo z roku 2018 se přesouvá. Nyní je k vidění v Brně u čerpací stanice Benzina Bystrcká 1276/36b. Bude tam do 23. září. Pak zamíří do Ostravy.
18:30 | Potvrzeno... Turecko už není na britském červeném seznamu. Závod v Istanbulu se tak může konat...
9:27 | Narozeniny dnes slaví Esteban Ocon (25) a také Damon Hill (61)
16. září | Kvjat v Magny-Cours testoval s Alpine pneumatiky pro příští rok (do mokra a přechodných podmínek). Včera odjel 91 kol, dnes byl test zrušen pro technické problémy.