Pirelli: Kanada bývá nejlepším závodem sezóny

Pirelli veze do Kanady podobně jako do Monaka své dvě nejměkčí sady. Pneumatiky jsou ale v Montrealu více opotřebovány. Zatěžují je především síly v podélném směru (při brzdění a akceleraci) než síly příčné (v zatáčkách).
Pirelli: Kanada bývá nejlepším závodem sezóny

„Velká cena Kanady obvykle bývá nejlepším závodem celé sezóny a to především kvůli nenapodobitelnému charakteru okruhu,“ říká Paul Hembery.

„Výsledky často přináší nějaké překvapení a je možné v závodě zvítězit i ze zadních pozic na startovním roštu, zejména pokud máte chytrou strategii, nebo zaprší, nebo vyjede na trať safety car: všechny tyto možnosti jsou v Montrealu velice pravděpodobné.“

„Opět jsme nominovali měkké a superměkké pneumatiky: směs superměkkých pneumatik je pro letošní sezónu zcela nová a je odolnější proti drolení a puchýřkování. Zejména odolnost proti drolení týmy v obvykle chladnějším počasí v Montrealu jistě ocení. Protože je v Kanadě možné cokoli, je nejlepší strategií ta, která má jistou dávku flexibility, která týmům umožní reagovat na měnící se okolnosti.“

Kanada z pohledu pneumatik

Přilnavost okruhu Velké ceny Kanady je obecně velice nízká, zejména na začátku závodního víkendu, protože trať v bývalém olympijském komplexu není během roku příliš využívána.

Nízká úroveň přilnavosti mnohdy vydrží až do závodu: to je jeden z hlavních důvodů, proč se mnoho jezdců zblízka seznámí s proslulou Zdí šampionů - to často vede ke kolizím, které zapříčiní výjezd safety caru. Obrubníky jsou další důležitý faktor, vozy do nich narážejí v rychlostech okolo 130 km/h a testují tak strukturu pneumatik.

Nicméně při laboratorních testech v Miláně byly pneumatiky Pirelli pro F1 testovány až při rychlosti 450 km/h, aby byly prověřeny za běžnými limity - struktura pneumatiky zůstala neporušena.

Pozor na brzdy

Na rozdíl od Monaka, jedou vozy v Montrealu s malým přítlakem, aby mohly na rovinkách dosahovat maximální rychlosti přes 300 km/h. V Kanadě nejsou žádné opravdu dlouhé zatáčky: místo toho je to vše o akceleraci a brzdění, především problémy s brzdami některé týmy vyřadily ze hry.

Klepněte pro větší obrázek

Jezdci si také musí dát pozor na protáčení zadních pneumatik, které může urychlit jejich opotřebení.

Strategie z loňského závodu

V loňském závodě, který byl ovlivněn dvěma výjezdy safety caru, byly k vidění různé strategie s jednou a dvěma zastávkami v boxech. Závod vyhrál Daniel Ricciardo s Red Bullem, který zvolil strategii se dvěma pit stopy a do čela závodu se dostal dvě kola před koncem zásluhou novějších pneumatik.

Čtyři nejlepší jezdci v cíli závodu jeli se strategií dvou zastávek v boxech. Nejlépe umístěným jezdcem s jedním pit stopem byl pátý Nico Hülkenberg (Force India), který startoval na měkkých pneumatikách a než přezul na superměkké, odjel na nich 41 kol.

Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 1,0-1,2 sekundy na kolo

Další článek: Vývoj pohonných jednotek v průběhu sezóny už příští rok nemusí být možný

19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz
17. listopadu | Williams nasadí do testu po Abú Dhabí Nissanyho a Aitkena. Nissany se také zúčastní prvního tréninku na GP Abú Dhabí.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10