Pirelli a Lotus vyzkoušeli během testů v Silverstonu 18palcové pneumatiky. Jednalo se spíše o přehlídku než test. Pirelli chce mít v rukou jasné argumenty, podle kterých by se týmy mohly rozhodnout, zda o podobný produkt mají zájem.
Je stoprocentní, že příští rok 18palcové pneumatiky neuvidíme. Moc reálné to není ani pro rok 2016, o jistých změnách se uvažuje až nejdříve v roce 2017.
Charles Pic odjel s pneumatikami celkem 14 kol. Šéf Pirelli pro motorsport Paul Hembery byl testem nadšen.
„Z našeho pohledu vypadají nové pneumatiky na Lotusu úžasně. Jedná se pouze o prototypový koncept, ale pokud by se týmy rozhodly, že ho chtějí, jsme připraveni pokračovat v tomto směru.“
Podle Hemberyho by vývoj podobných pneumatik trval relativně krátce a to už jen proto, že Pirelli dosáhlo dobré korelace mezi očekávaným chováním a realitou.
„Výkon zatím v žádném případě nebyl prioritou, ale nové pneumatiky se chovaly přesně tak, jak jsme očekávali. Je zřejmé, že potenciálně jsme na počátku obrovského množství učení, protože velikost kol a pneumatiky se mnoho let neměnily.“
Hlavní výhodou větších pneumatik je fakt, že dokáží lépe udržovat konstantní tlak. Šířka prototypu byla stejný jako u 13palcových: 245 mm vpředu a 325 mm vzadu. Jejich průměr je ale o 30 mm větší.
Guma má přibližně stejnou hmotnost jako dosud, protože když má pneumatika větší průměr, boční stěna je užší. Celková hmotnost je včetně ráfků asi o 4 kg větší.