Pirelli intenzivně pracuje na nových pneumatikách do mokra

Pirelli intenzivně pracuje na nových pneumatikách do mokra

Po kritice mokrých pneumatik Pirelli podle šéfa oddělení motorsportu Paula Hemberyho italská značka intenzivně pracuje na jejich vylepšení.

Sebastian Vettel z Ferrari se ozval už po letošní Velké ceně Velké Británie, která se kvůli dešti startovala za safety carem. Jeho týmový kolega Kimi Räikkönen označil mokré pneumatiky za nevhodné po Velké ceně Brazílie, kdy se za silného deště roztočil na cílové rovince.

Podle Fina jsou pneumatiky do mokra velmi citlivé a je snadné se s nimi dostat do aquaplaningu. „Když to srovnáme s pneumatikami před několika lety, tak by tehdejší pneumatiky tolik vody zvládly bez aquaplaningu.“

Pirelli podle Hemberyho, který poskytl rozhovor serveru GPUpdate, vynakládá značné úsilí na vývoj mokrých pneumatik pro sezónu 2017, kdy budou podle nových pravidel pneumatiky širší.

„Jsou mnohem širší, takže už jen odvod vody do úrovně (2016) byla velká výzva. Jsme ale přesvědčeni, že jsme ji zvládli,“ řekl Hembery.

„V této oblasti zřejmě musíme udělat ještě nějakou práci vzhledem k tomu, co se v poslední době změnilo, pevné starty a více kroužení za safety carem za deště.“

V čem byl tedy problém? Byl rozdíl mezi letošní přechodnou sadou pneumatik a pneumatikami do mokra příliš malý?

„Když se budete ptát různých lidí, dostanete různé názory. Jezdci nám řekli, že nechtějí, abychom sahali na přechodné pneumatiky. Hlavní je zlepšit výkonnost mokrých pneumatik a zajistit, aby nebyly tak dobré za sucha, takže to pravděpodobně bude pneumatika, které se budete chtít zbavit, když trať vyschne.“

Širší pneumatiky přitom podle Hemberyho přinesou nové výzvy.

„Příští rok bude z pneumatik stříkat spousta vody, na jedné pneumatice budeme mít o 25 procent více vody, což je hodně. Jezdci říkají, že z kamery ve voze je vidět mnohem lépe, než co oni skutečně vidí. Myslím si tedy, že lidé musí být trochu shovívavější z pohledu úrovně viditelnosti.“

„Máme velmi málo příležitostí k testování mokrých pneumatik. Všechny okruhy jsou odlišné, ale i jedna trať může být ze dne na den jiná.“

Foto: Getty Images / Adam Pretty

Doporučujeme

Články odjinud