Pirelli i po čtvrtku očekává jednu zastávku

Pirelli i po čtvrtku očekává jednu zastávku

V Monaku má premiéru hyperměkká pneumatika. Jak moc ovlivní závod?

Jezdci Mercedesu si stěžovali, že hyperměkké pneumatiky vydrží jen pár kol. Degradace pneumatik překvapila například i Sainze. Pirelli ale přesto stále očekává jednu zastávku.

Jezdci si pro závodní víkend vybírají 13 sad. V Monaku si vybrali 10 až 11 sad hyperměkkých. Týmy je předtím zkoušely jen v testech a to ještě ne všechny týmy.

„U nové hyperměkké, která zde debutuje, jsme viděli mnohem více degradace, než jsme měli v předchozích letech u nejměkčí směsi,“ řekl Isola.

„Přesně tak, jak jsme očekávali s naši novou sloučeninou. Říkali jsme, že Monako nemůžeme s ničím jiným srovnávat, a proto dnes bylo obzvláště důležité shromáždit s hyperměkkými pneumatikami tolik relevantních dat, jak je to možné.“ 

Podle Pirelli docházelo k drolení na levé přední pneumatice, ale to není nic neočekávaného a docházelo k tomu zejména v prvním tréninku.

Na hyperměkkých pneumatikách odjeli jezdci ve čtvrtek 3713 km, což je 75 %. Nejméně jsme viděli v akci superměkkou – jen 276 km.

Pro inženýry je Monako výzva i z toho důvodu, že se trať během víkendu mění.

Na základě čtvrtečních dat Pirelli stále očekává závod o jedné zastávce.

Nejvíce kol

  • Superměkká: 32 kol (Ericsson)
  • Ultraměkká: 25 kol (Gasly, Hartley, Ocon)
  • Hyperměkká: 30 kol (Sirotkin)

Doporučujeme

Články odjinud