V Monaku má premiéru hyperměkká pneumatika. Jak moc ovlivní závod?
Jezdci Mercedesu si stěžovali, že hyperměkké pneumatiky vydrží jen pár kol. Degradace pneumatik překvapila například i Sainze. Pirelli ale přesto stále očekává jednu zastávku.
Jezdci si pro závodní víkend vybírají 13 sad. V Monaku si vybrali 10 až 11 sad hyperměkkých. Týmy je předtím zkoušely jen v testech a to ještě ne všechny týmy.
„U nové hyperměkké, která zde debutuje, jsme viděli mnohem více degradace, než jsme měli v předchozích letech u nejměkčí směsi,“ řekl Isola.
„Přesně tak, jak jsme očekávali s naši novou sloučeninou. Říkali jsme, že Monako nemůžeme s ničím jiným srovnávat, a proto dnes bylo obzvláště důležité shromáždit s hyperměkkými pneumatikami tolik relevantních dat, jak je to možné.“
Podle Pirelli docházelo k drolení na levé přední pneumatice, ale to není nic neočekávaného a docházelo k tomu zejména v prvním tréninku.
Na hyperměkkých pneumatikách odjeli jezdci ve čtvrtek 3713 km, což je 75 %. Nejméně jsme viděli v akci superměkkou – jen 276 km.
Pro inženýry je Monako výzva i z toho důvodu, že se trať během víkendu mění.
Na základě čtvrtečních dat Pirelli stále očekává závod o jedné zastávce.
Nejvíce kol
- Superměkká: 32 kol (Ericsson)
- Ultraměkká: 25 kol (Gasly, Hartley, Ocon)
- Hyperměkká: 30 kol (Sirotkin)