Zástupce Pirelli promluvil o tom, co je podle výrobce pneumatik nejdůležitější, pokud jde o atraktivitu sobotních sprintů.
Nepravidelnou součástí velkých cen F1 jsou sobotní sprity na 100 km.
Fanoušci jsou ohledně krátkých sprintů nejednotní. Zatímco někteří je mají v oblibě, jiní jsou opačného názoru. Od zavedení sprintů v roce 2021 se jich odjelo celkem 12. Zdaleka ne o každém se nicméně nedalo tvrdit, že šlo o parádní podívanou.
Inženýr Pirelli, které je od roku 2011 výhradním dodavatelem pneumatik pro F1, nyní promluvil o tom, co je podle italské značky v případě sprintů nejdůležitější.
„Nemyslím si, že bychom měli něco měnit, například pokud jde o délku sprintu. Spíše bychom se měli starat o podobu daného okruhu,“ uvedl podle Autosportu Simone Berra.
Mezi nejzajímavější sprinty letošního roku patřil i ten, který se odjel v Kataru.
Podle Berry k atraktivitě krátkého sobotního závodu přispěla i vysoká degradace pneumatik.
„Vybrat správný okruh je z hlediska dobré podívané zásadní,“ je přesvědčen Berra.
„Vždy jde o kombinaci vybrané tratě, směsi pneumatik a toho, že některé týmy jsou schopny dosáhnout lepšího výkonu než jiné,“ dodal zástupce Pirelli.