Pirelli doufá, že týmy vezmou pneumatiky pro rok 2020 na milost

Zatím není jasné, s jakými pneumatikami budou příští rok jezdci jezdit.
Pirelli doufá, že týmy vezmou pneumatiky pro rok 2020 na milost

Pirelli pro příští rok upravilo pneumatiky. Všichni jezdci si je mohli poprvé vyzkoušet v pátečních trénincích v Austinu, ale příliš pozitivních reakcí jsme neslyšeli.

Pirelli se bránilo, že podmínky v Texasu nebyly reprezentativní – bylo chladno a nové pneumatiky vyžadují odlišné nastavení. Na změny nastavení neměly týmy v pátek čas. Věnovaly se samozřejmě primárně přípravě na grand prix.

„Nová konstrukce je navržena pro práci pod jiným tlakem,“ vysvětlil Isola pro RaceFans. „Koncept, který stojí za vyvíjenou konstrukcí, je zřejmý. Jde hlavně o to, že jsme se domnívali, že každý rok se výkon aut zvětšuje a jedinou reakcí, kterou máme, jediným nástrojem, který používáme při zachováni stejné konstrukce, je zvýšení tlaku pneumatik.“

Pokud se Pirelli chtělo vyrovnat zvyšováni tlaku, muselo navrhnout novou odolnější pneumatiku, což také udělalo.

Red Bull předvedl pit stop ve stavu beztíže

Red Bull předvedl pit stop ve stavu beztíže

Po Velké ceně Abú Dhabí proběhnou dvoudenní testy. Isola věří, že týmy budou moci pracovat s nastavením, dostanou mnoho sad pneumatik a změní názor. Nebylo by to prý poprvé.

„Stává se to každý rok. Vloni byly týmy trochu proti nové konstrukci pro rok 2019, ale nakonec to bylo zlepšení, protože letos jsme měli mnohem méně puchýřů. Nechci říkat téměř nulu, ale mnohem méně.“

Na letošní pneumatiky si sice týmy stěžovaly i v průběhu sezóny, dokonce vyvolaly hlasování o návratu k pneumatikám pro rok 2018, ale Isola na to trochu pozapomněl a pochvaluje si rozestupy mezi směsmi, nižší degradaci a různé strategie v závodech.

„Když se podívám na aktuální produkt, funguje to dobře. Myšlenka je taková, že do roku 2020 uděláme krok směrem k udržení tlaku na nižší úrovni, snížení úrovně přehřátí a pokusíme se použít nové sloučeniny, které mají širší pracovní rozsah.“

Rozhodnutí padne po testech

Ve hře je stále možnost, že týmy schválí variantu, že příští rok zůstanou letošní pneumatiky. 

„Chceme v Abú Dhabí řádně otestovat konstrukci 2020. Po testu budeme analyzovat data. Týmy mají možnost požádat o změnu. Pokud bude mít více než 70 % týmů stejný názor, pokud bude existovat rozhodnutí na základě technických důkazů, že pneumatiky pro 2019 z jakéhokoliv důvodu fungují lépe než ty pro rok 2020, tak bychom neměli problém ponechat pneumatiky pro rok 2019, protože je to dobrý produkt. Není tedy důvod být proti tomuto rozhodnutí.“

Další článek: Kubica mi bude chybět, říká Russell

13. prosince | Před 20 lety usedl Fernando Alonso poprvé do vozu formule 1. V Jerezu se zúčastnil testů s Minardi.
12. prosince | Kubica dnes v Jerezu testuje vůz DTM od BMW.
10. prosince | Pirelli už nominovalo pneumatiky pro Austrálii, Bahrajn, Vietnam a Čínu: ve všech případech C2, C3, C4