Pirelli dokončuje přípravy na test pneumatik pro rok 2021 | Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Pirelli dokončuje přípravy na test pneumatik pro rok 2021

Pirelli představilo podrobnosti testu prototypů pneumatik pro sezónu 2021 formule 1, který se uskuteční v pátek v rámci volného tréninku na Velkou cenu Portugalska na okruhu Algarve.

Mezinárodní automobilová federace (FIA) již dříve souhlasila, aby i příští rok týmy formule 1 používaly stejné pneumatiky, jaké Pirelli dodává už od roku 2019. Pro menší zatížení pneumatik také nařídila snížení přítlaku o 10 %.

V případě uspokojivých výsledků portugalského testu přesto Pirelli plánuje vylepšenou konstrukci pneumatik. Pro oznámení změny konstrukce má přitom čas do 1. listopadu. Výsledky testu tak musí inženýři Pirelli zanalyzovat během devíti dnů.

Jelikož není možné testovat mimo závodní víkendy, došlo letos k úpravě sportovních pravidel, které nyní umožňují prvních třicet minut druhého volného tréninku věnovat jízdám na prototypech nových pneumatik.

Zúčastnit se ho musí všechny týmy, pokud na jejich voze není žádné poškození nebo nemají technický problém, který by jim znemožňoval jízdy.

„Cílem je pokusit se vyvinout pneumatiku s vyšší úrovní integrity. Což znamená, že ji můžeme použít při nižším tlaku. To spolu se snížením přítlaku, který je v plánu pro příští rok, pomáhá pneumatice pracovat lépe a tím snížit přehřívání,“ řekl pro Motorsport.com šéf oddělení F1 u Pirelli Mario Isola.

„Nemůže to být úplně nový produkt, protože máme šanci otestovat prototypy jen v Portimãu, což je nová trať, která byla přeasfaltována.“

Každý tým bude mít k dispozici tři sady pneumatik. Jeden jezdec pojede na dvou sadách, druhý bude mít jednu sadu.

„Plánujeme přinést tři sady pneumatik pro tým. To je 30 sad prototypů pneumatik. Neznamená to ale 30 různých prototypů, budeme jich mít asi kolem osmi až deseti.

„Nechci vám říkat přesné číslo, protože týmy budou v testu slepé a z informací, které zveřejňuji, týmy kalkulují 'Zkusil jsem tyto pneumatiky a ostatní zkoušeli jiné' a podobně. Týmům se chystáme připravit plán jízd. Celkově na obou vozech odjedou stejný počet kol. Jeden vůz pojede krátké jízdy, druhý vůz dlouhé jízdy v rámci 30 minut, takže to není příliš mnoho.

„Plán je takový, že vůz, který pojede krátké jízdy, má základ a prototyp a další vůz má jednu sadu pro dlouhou jízdu. Musíme pracovat tak, abychom zachovali rovnost ve sportu, nemůžeme jednomu týmu dát k testu 10 prototypů pneumatik a druhému jeden. Snažíme se, aby byl tento plán spravedlivý.“

Isola také připouští, že důležitý test by mohl ovlivnit déšť nebo další problémy.

„Během 30 minut to není jednoduché. Máme trochu obavy z provozu na trati a ze spousty věcí, které se můžou stát. Možná okruh na začátku druhého tréninku nebude v nejlepším stavu. Musíme tam jet a uvidíme, co se stane.“

Doporučujeme

Články odjinud