Pirelli dokončuje pneumatiky pro příští rok. Týmy otestují finální verze

Pirelli dokončuje mírně upravené verze pneumatik pro příští sezónu. Týmy si je budou moci vyzkoušet v některém z dalších pátečních tréninků.
Pirelli dokončuje pneumatiky pro příští rok. Týmy otestují finální verze

Ve druhém tréninku v Portugalsku testovaly týmy pneumatiky pro rok 2021. Jednalo se však o různé specifikace prototypů. Pirelli nyní dokončuje práci a očekává se, že v Bahrajnu nebo v Abú Dhabí nebo dokonce v obou víkendech proběhne další test. Podle pravidel dostanou jezdci k dispozici nové pneumatiky na prvních 30 minut druhého tréninku.

Nová konstrukce má zlepšit odolnost v návaznosti na problémy, které se objevily v Silverstonu na začátku sezóny. Největší změny se odehrály u předních, které mají přepracovaný profil. Zadní nebylo možné upravit –především kvůli problému s jejich testováním v Portugalsku se současnými podlahami a riziku kontaktu s karoserií.

Proč došlo ke konci závodu k defektům?

Proč došlo ke konci závodu k defektům?

„Provedli jsme analýzu výsledku testu, shromáždili jsme veškerou zpětnou vazbu od jezdců a všechna telemetrická data. Bylo to dobré ověření v obtížných podmínkách s novou tratí atd. Výsledek byl dobrý,“ řekl Mario Isola, kterého cituje Motorsport.com.

„Identifikovali jsme prototyp, který podle našeho názoru přináší zlepšení ve srovnání se současnou specifikací. Všechny prototypy, které jsme do Portimão přivezli, měly vyšší úroveň integrity. Chybělo nám ověření ovladatelnosti a výkonu pneumatik na trati.“

„Týmům jsme dodali různé pneumatiky a identifikovali kombinaci nové přední a nové zadní, která představuje vylepšení, a zaslali jsme FIA ​​žádost o homologaci nových prototypů.“

Vzhledem k tomu, že prototypy byly různé, tak ne všechny týmy testovaly tu specifikaci, se kterou se bude příští rok závodit. Pirelli proto chystá další test ve druhém tréninku.

Pneumatiky jako takové jsou stejné jako letos a vloni. Změnila se jen konstrukce. 

„Přední profil je trochu odlišný,“ řekla Isola. „U zadních jsme se rozhodli zachovat stejný profil kvůli podlaze a všem problémům, které můžete mít, když uděláte nový profil. Ale také vzadu používáme některé odlišné prvky a také různé materiály.“

Pirelli sice neuvedlo konkrétní údaje, ale očekává se, že pneumatiky budou těžší, což povede k dalšímu navýšení minimální hmotnosti auta.

Připomeňme, že pneumatiky jako takové jsou v podstatě stejné jako vloni, ale současně platí, že týmy nespí. Zlepšují své vozy a nachází více přítlaku. FIA kvůli tomu pozměnila pravidla a týmům „vezme“ v příští sezóně asi 10 % přítlaku. V roce 2022 budou pneumatiky zcela nové a 18palcové. 

2021: zákaz štěrbin v zadní části podlahy

2021: zákaz štěrbin v zadní části podlahy

Další článek: Renault bude smutný, až Ricciardo odejde, myslí si Brawn

10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10