Pirelli: Chcete, abychom z Red Bullu udělali šampiona? Není problém

Dodavatel pneumatik Pirelli se pod současnou palbou kritiky hájí tím, že dělá jen to, co se od něj požaduje. Pokud chtějí lidé zpět nudné závody, prý není problém.
Pirelli: Chcete, abychom z Red Bullu udělali šampiona? Není problém

Oficiální dodavatel pneumatik, společnost Pirelli prohlásila, že ráda pomůže vrátit formuli 1 nudné závody, kdy o vítězi bylo rozhodnuto již v kvalifikaci, pokud si to vedení F1 a fanoušci přejí.

Pirelli je v současné době terčem kritiky. Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz dokonce prohlásil, že F1 už nemá se závoděním nic společného. Šéf týmu F1 Red Bull Christian Horner dokonce pod vlivem frustrace zrušil naplánované setkání s novináři v neděli po závodě.

Ale šéf sportovního oddělení Pirelli Paul Hembery razantně připomněl, že Pirelli dělá jen to, co se od něj žádá, a jsou-li žádány výrazné, je nutné je řádně zvážit:

„Co vlastně chcete?“ ptá se Hembery. „Byli jsme požádání o to, abychom zajistili nutnost strategie dvou až tří zastávek během závodu, abychom okopírovali Velkou cenu Kanady 2010.

Jsem si vědom toho, že někteří z vás by od nás chtěli závod s jednou zastávkou, kde pneumatiky nejsou oním faktorem, a můžeme se vrátit k nudným závodům,  kde o výsledku rozhodně již kvalifikace, pokud je to, co v závodění chcete.

Co od nás chcete, abychom udělali? Řekněte nám, my to provedeme.

Je to bizarní situace, protože děláme to samé, co v uplynulých dvou letech. Není nám jasné, proč jsou nyní media tak emotivní. Je to bizarní, leda byste po nás chtěli, abychom Red Bullu dali pneumatiky, které jim pomohou vyhrát šampionát, což se jeví jako ten případ.

Já si myslím, že je to jasné. Existuje jediný tým, který z dané změny bude profitovat. A to jsou oni.“

Aerodynamická výkonnost Red Bullu RB9 od Adriana Neweyho má za následek, že kvalitní aerodynamické síly auta podrobují současné pneumatiky příliš extrémnímu tlaku. Cílem je v současné době učinit auto schopnější po mechanické, spíše než aerodynamické stránce, aby se s pneumatikami dokázalo lépe „dorozumět“. Což se například Ferrari a Lotusu ve Velké Ceně Španělska povedlo.

Další článek: Pérez s Buttonem nebojoval, protože mu docházela guma

0:37 | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00