Pirelli pokračuje ve vývoji nových pneumatik pro příští rok. Portfolio by se mohlo rozšířit o směs C6.
Pirelli má u slicků na výběr pět směsí – od C1 po C5. Čím je číslo vyšší, tím je směs měkčí. Pro každý víkend vybere Pirelli tři směsi, které pak přiveze na okruh jako měkkou, střední a tvrdou.
V Monaku to byly samozřejmě tři nejměkčí směsi – tvrdá C3, střední C4 a měkká C5. V příštím roce by se mohl výběr posunout.
Minulý týden testovalo Pirelli s Ferrari na okruhu Paula Ricarda ve Francii. Část testu byla věnována jízdám po mokré trati a vývoji pneumatik do mokra a přechodných podmínek, ale testovala se také nová měkčí směs.
„Nasbírali jsme poměrně hodně dobrých informací - víceméně jsme dokončili konstrukci slicků pro 2025,“ řekl šéf motorsportu Pirelli Mario Isola, kterého cituje RACER.
„Máme velmi slibné směsi pro snížení přehřívání pro rok 2025. Záměrem je také představit novou směs C6, která bude měkčí, protože v kalendáři máme stále více městských okruhů a potřebujeme měkčí směsi.“
„Skutečným problémem je najít správný kompromis mezi přehříváním a degradací, protože potřebujeme zachovat degradaci, ale snížit přehřívání. A to není vždy snadné, protože tyto dva prvky spolu souvisejí.“
C6 by nebyla nasazena jen v Monaku ale také na dalších tratích. Jedná se přitom o iniciativu, která vzešla od Pirelli.
Podle Isoly platí, že pokud se pneumatiky méně přehřívají, tak mohou ujet více kol bez vysoké degradace. „Pokud se vydáme tímto směrem, pak musíme mít v nabídce měkčí směsi, abychom mohli správně volit směsi pro každý závod.“
„Řekli jsme si: ‚Přemýšlejme o C6, měkčí než C5, která může otevřít různé strategie‘ a před pár dny jsme jednu z nich testovali na okruhu Paula Ricarda. Je to první pokus, ale myšlenka je jít tímto směrem a příští rok pravděpodobně homologovat šest směsí.“