Aby ovlivnilo rozložení sil co nejméně, plánuje Pirelli jen menší změnu zadních pneumatik, ale některé týmy nechtějí úpravy žádné.
Pirelli si zadělalo na problém, když oznámilo, že oddělování běhounu neohrožuje bezpečnost, protože teď toto prohlášení využívají týmy, které nechtějí žádné změny.
Podle očekávání jsou to Ferrari, Lotus a Force India. Nejostřeji se proti jakýmkoliv změnám staví Force India. Protože jednomyslný souhlas všech týmů italský výrobce nezíská, chce udělat jen úpravy pod rouškou bezpečnosti. V zadních pneumatikách chce kovovou síťku pod běhounem nahradit kevlarem, který používal loni.
Ale Force India protestuje a připomíná, že samo Pirelli hlásilo, že bezpečnost ohrožena není. Ovšem FIA souhlasí, takže změna velmi pravděpodobně projde.
"Snažíme se najít řešení, které budou podporovat všichni, které bude ke všem férové," vysvětloval sportovní šéf Pirelli Paul Hembery Autosportu.
Pokud skutečně dojde k úpravě zadních pneumatik, má se za to, že to trochu prospěje všem, hlavně Mercedesu. Red Bull je omezován výkonností především předních pneumatik, takže by ho to nemělo nijak výrazně posunout dopředu.