Pirelli chce potěšit fanoušky i piloty

Exkluzivní dodavatel pneumatik pro královnu motorsportu pracuje na tom, abychom letos viděli více předjíždění. Zároveň ale nechce frustrovat závodníky.
Pirelli chce potěšit fanoušky i piloty

Loňská sezona přinesla obrovské změny v aerodynamice vozů. Cílem těchto změn bylo učinit vozy na pohled atraktivnější a zároveň zajistit, že řídit je bude větší výzvou. Souviselo s tím i zavedení širších a tvrdších pneumatik. Negativem ročníku 2017 však byl úbytek soubojů a předjížděcích manévrů.

Šéf sportovního oddělení Pirelli Mario Isola s tím letos hodlá něco udělat.

„Předjíždění je složité, může za to současná aerodynamika a proudění vzduchu, které vůz za sebou vytváří. Neusnadňuje to ani pozdní brzdění. Vyšší rychlosti znamenají, že ideální stopa je užší. Z těchto důvodů se musíme pokoušet ulehčit předjíždění pomocí rychlejšího opotřebení pneumatik.

Potřebujeme nalézt kompromis. Nebude to snadné, ale vozy s různě starými pneumatikami by měly mít dostatečné rychlostní rozdíly. Chceme zajistit, aby opotřebení bylo tepelné a nebylo způsobeno pouze přehříváním povrchu pneu. Piloti přehřívání nesnáší. Není divu, znamená to, že je pneumatika horší právě v okamžiku, kdy jedou naplno. Termální degradace je lineární – se zvyšujícím se počtem kol se postupně snižuje rychlost pneumatiky. S tím se dá něco dělat, kdežto přehřívání je jiný příběh,“ řekl Isola.

V letošní sezoně uvidíme měkčí směsi pneumatik včetně žhavé novinky, kterou bude hyperměkká směs.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Ricciardo by se měl soustředit na Verstappena, říká Webber

14:41 | Roman Staněk skončil ve své první kvalifikaci ve F3 na 10. místě se ztrátou 3 desetin na pole position, které získal Sebastian Fernandez.
13:21 | Sezóna ještě ani pořádně nezačala a Giovinazzi už nasazuje druhou elektroniku řídicí elektroniky.
12:46 | Red Bull potvrdil, že bude mít na FIA dotazy ohledně systému DAS. Mercedes ho v prvním tréninku použil.
10:24 | Roman Staněk ve svém prvním tréninku ve F3 na osychajícím Red Bull Ringu na skvělém třetím místě z 30 jezdců! A navíc 27 kol, nejvíce ze všech.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink Hamilton (1:04.816)
2. trénink Hamilton (1:04.501)
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10