Pirelli chce potěšit fanoušky i piloty

Exkluzivní dodavatel pneumatik pro královnu motorsportu pracuje na tom, abychom letos viděli více předjíždění. Zároveň ale nechce frustrovat závodníky.
Pirelli chce potěšit fanoušky i piloty

Loňská sezona přinesla obrovské změny v aerodynamice vozů. Cílem těchto změn bylo učinit vozy na pohled atraktivnější a zároveň zajistit, že řídit je bude větší výzvou. Souviselo s tím i zavedení širších a tvrdších pneumatik. Negativem ročníku 2017 však byl úbytek soubojů a předjížděcích manévrů.

Šéf sportovního oddělení Pirelli Mario Isola s tím letos hodlá něco udělat.

„Předjíždění je složité, může za to současná aerodynamika a proudění vzduchu, které vůz za sebou vytváří. Neusnadňuje to ani pozdní brzdění. Vyšší rychlosti znamenají, že ideální stopa je užší. Z těchto důvodů se musíme pokoušet ulehčit předjíždění pomocí rychlejšího opotřebení pneumatik.

Potřebujeme nalézt kompromis. Nebude to snadné, ale vozy s různě starými pneumatikami by měly mít dostatečné rychlostní rozdíly. Chceme zajistit, aby opotřebení bylo tepelné a nebylo způsobeno pouze přehříváním povrchu pneu. Piloti přehřívání nesnáší. Není divu, znamená to, že je pneumatika horší právě v okamžiku, kdy jedou naplno. Termální degradace je lineární – se zvyšujícím se počtem kol se postupně snižuje rychlost pneumatiky. S tím se dá něco dělat, kdežto přehřívání je jiný příběh,“ řekl Isola.

V letošní sezoně uvidíme měkčí směsi pneumatik včetně žhavé novinky, kterou bude hyperměkká směs.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (3) Další článek: Ricciardo by se měl soustředit na Verstappena, říká Webber
14. srpna | Před 30 lety zemřel Enzo Ferrari.
14. srpna | Fernando Alonso má dnes něco oznámit. Nevíme, zda se to týká jeho kariéry nebo něčeho úplně jiného.
13. srpna | Stále více se objevují spekulace, že Kimi Räikkönen zůstane u Ferrari.
7. srpna | McLaren popřel, že by Mansour Ojjeh opouštěl firmu. Informaci přinesl The Independent.