Pirelli chce potěšit fanoušky i piloty

Exkluzivní dodavatel pneumatik pro královnu motorsportu pracuje na tom, abychom letos viděli více předjíždění. Zároveň ale nechce frustrovat závodníky.
Pirelli chce potěšit fanoušky i piloty

Loňská sezona přinesla obrovské změny v aerodynamice vozů. Cílem těchto změn bylo učinit vozy na pohled atraktivnější a zároveň zajistit, že řídit je bude větší výzvou. Souviselo s tím i zavedení širších a tvrdších pneumatik. Negativem ročníku 2017 však byl úbytek soubojů a předjížděcích manévrů.

Šéf sportovního oddělení Pirelli Mario Isola s tím letos hodlá něco udělat.

„Předjíždění je složité, může za to současná aerodynamika a proudění vzduchu, které vůz za sebou vytváří. Neusnadňuje to ani pozdní brzdění. Vyšší rychlosti znamenají, že ideální stopa je užší. Z těchto důvodů se musíme pokoušet ulehčit předjíždění pomocí rychlejšího opotřebení pneumatik.

Potřebujeme nalézt kompromis. Nebude to snadné, ale vozy s různě starými pneumatikami by měly mít dostatečné rychlostní rozdíly. Chceme zajistit, aby opotřebení bylo tepelné a nebylo způsobeno pouze přehříváním povrchu pneu. Piloti přehřívání nesnáší. Není divu, znamená to, že je pneumatika horší právě v okamžiku, kdy jedou naplno. Termální degradace je lineární – se zvyšujícím se počtem kol se postupně snižuje rychlost pneumatiky. S tím se dá něco dělat, kdežto přehřívání je jiný příběh,“ řekl Isola.

V letošní sezoně uvidíme měkčí směsi pneumatik včetně žhavé novinky, kterou bude hyperměkká směs.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Ricciardo by se měl soustředit na Verstappena, říká Webber

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)