Pirelli chce pneumatiky pro rok 2021 testovat od září

Dodavatel obutí by nové 18palcové pneu rád otestoval letos po létě. Zároveň však ví, že pravidla ještě potřebují doladit.
Pirelli chce pneumatiky pro rok 2021 testovat od září

Sezona 2021 má být v mnoha ohledech přelomová. Zcela nová pravidla se dotknou i pneumatik. Ty nově nebudou mít pouze 13palcový, ale rovnou 18palcový ráfek. V současnosti může Pirelli každoročně testovat po dobu 25 dnů. Do testů se zapojují všechny týmy tak, aby žádný neměl neférovou výhodu.

Italská společnost má v plánu začít 18palcové gumy zkoušet letos v září, přičemž by měla používat modifikované vozy z roku 2018. Potřebuje však, aby byly návrhy pravidel konečně finalizovány. Díky tomu bude možné testovací vozy připravit optimálním způsobem. Šéf Pirelli Mario Isola má jasno:

„Plně se soustředíme na vývoj pneumatik pro sezonu 2020. Brzy oznámíme plánovací program pro letošní rok, abychom obutí pro další sezonu vyvinuli co nejlépe. Rozhodli jsme se, že se na příští rok budeme soustředit do září. Na konci onoho měsíce bychom se totiž rádi začali koncentrovat na osmnáctipalce.

Společně s Mezinárodní automobilovou federací a týmy probíhají diskuse, jakou mají mít podobu starší vozy, na kterých budeme pneumatiky s velkým průměrem testovat. A také kolik dní se bude testovat.

Obtížné je samozřejmě to, že technické regule pro rok 2021 ještě nejsou zcela hotové. Těžko tak po týmech můžeme chtít, aby nám poskytly správně upravené vozy. Pravděpodobně půjde o formule z loňského roku, které bude modifikováno na větší pneumatiky. Kvůli tomu bude muset být přepracován podvozek a také aerodynamika.“

Isola zároveň kategoricky odmítl, že by Pirelli kvůli přechodu na větší pneumatiky zanedbalo vývoj pro rok 2020.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Musíme se zbavit těchto poruch, říká šéf Haasu

9. srpna | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
9. srpna | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
9. srpna | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.

GP Španělska 2020

Pátek 14. srpna 2020
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 15. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 16. srpna 2020
Závod 15.10