Italský dodavatel pneumatik F1 Pirelli se chce v budoucnu vyhnout kontroverzím, které doprovázely Grand Prix Belgie, a proto bude usilovat o změnu pravidel.
Pirelli se domnívá, že jeho reputace utrpěla kvůli potížím s předními pneumatikami, které měl ve Spa tým Red Bull Racing. Ty byly způsobeny tvorbou puchýřů, jejíž příčinou byl příliš velký odklon předních kol.
Pirelli vyhlásí pro každý závodní víkend doporučené nastavení, v závislosti na trati týmům doporučuje odklon předních kol v rozmezí 3 až 4,5 stupně. Ovšem čím větší odklon, tím větší stabilita v zatáčkách, takže týmy mají tendenci doporučené hodnoty překračovat. Pneumatiky jsou pak ale přetěžovány, protože čím větší odklon, tím více jezdí v jistých momentech téměř jen po ramenou.
Ve Spa Pirelli doporučilo maximální odklon 4 stupně. Red Bull zvolil 4,3 stupně a McLaren 4, přičemž se oba dostaly do problémů (ostatní měli kolem 3,5 stupně). Po kvalifikaci se na předních pneumatikách obou red bullů a mclarenu Lewise Hamiltona objevily puchýře. Ty mohly za jistých okolností přinést v závodě problémy vedoucí až k selhání pneumatiky. FIA řekla, že pokud týmy mají obavy, můžou přezout a změnit nastavení, ale poté budou muset startovat z boxové uličky. To nikdo nakonec neudělal.
Důvodem k takovému postoji byla skutečnost, že Red Bull doporučenou hodnotu odklonu předních kol úmyslně překročil. McLaren až tak velké problémy neměl. Pirelli navíc zjistilo, že většina ostatních týmů během tréninků na podobné problémy narazila a sama dobrovolně zvolila menší odklon a konzervativnější nastavení, aby zajistila bezpečnost. Proto Pirelli nakonec řeklo, že v této záležitosti šlo především o výkonnost, které se některé týmy nechtěly vzdát.
Pirelli se ale chce v budoucnu vyhnout špatné reklamě, kterou mu dělají diskuze o možném selhání jeho pneumatik, proto chce ze svých doporučení o odklonu kol udělat povinnost.
"Věděli jsme, že někteří chtějí posouvat hranice, to je třeba přiznat," uvedl sportovní šéf Pirelli Paul Hembery pro Autosport. "Tak trochu jsme věděli, že je tu tendence hledat hranice. Je to částečně kvůli tomu, že se snaží najít hranice výdrže pneumatik, to se snaží najít a nepodařilo se jim to. My dáváme doporučení, není to povinnost. V budoucnu asi budeme muset být konzervativnější a udělat z toho povinnost, kterou nesmíte překročit. Budeme to mnohem přísněji vymáhat."
FIA se touto záležitostí už zabývá. Pokud Pirelli označí odklon kol za bezpečnostní záležitost, FIA bude kontrolovat úhly a vymáhat hodnoty stanovené dodavatelem pneumatik.