Pirelli chce, aby si směsi pro závody vybíraly samy týmy

Pirelli chce, aby si směsi pro závody vybíraly samy týmy

Italská společnost si pohrává s myšlenkou, že by počínaje sezonou 2013 byly týmy tím, kdo rozhoduje o tom, jaké směsi se na jednotlivé závody přivezou.

Jednotlivé směsi nesedí všem vozům v důsledku jejich rozdílných charakteristik stejně. Proto Paul Hembery, ředitel sportovního oddělení Pirelli v Miláně na akci FOTA Fans Forum řekl, že by týmům v tomto ohledu rád poskytl více svobody.

"Již jsme podali pár návrhů, jako například návrat kvalifikačních pneumatik či užitečnější volbu alokací pneumatik. Jednání směřují ke změně pravidel v roce 2013. Týmy možná budou mít samy možnost rozhodnout o volbě směsí. Něco podobného jsme praktikovali v minulosti v mistrovství světa v rally," řekl Hembery.

Uvědomuje si ale, že podobná změna by mohla způsobit složitější situaci v přepravování pneumatik do dějiště závodu:

"Co se logistiky týče, potřebujeme vědět s předstihem, jaké pneumatiky musíme dovézt. Máme mnoho závodů mimo Evropu, kam se materiál dováží i několik měsíců předem. Jednání už probíhají, ale bude potřeba provést několik kroků, abychom mohli tento plán finalizovat. Jsme v kontaktu se šéfy týmů a probíráme s nimi logistické i technické aspekty."

Již před časem se Hembery nechal slyšet, že si Pirelli přeje změnu pravidel, aby nedocházelo k plýtvání s nepoužitými pneumatikami (psali jsme zde). S tím souhlasí také Asociace jezdců Grand Prix (GPDA). Ta poslala Pirelli dopis, ve kterém společnosti vyjádřila svou podporu.

"GPDA si o našem postoji přečetla na Autosportu a byla o situaci informována. Jezdci si také myslí, že je nešťastné mít tolik nepoužitých pneumatik. Myslí si, že pokud by tyto sady tak jako tak nebyly použity, bylo by zbytečné je vozit na závody. Piloti navrhují naprosto stejný postup jako my, záleží tedy na týmech a zda se podaří najít kompromis, který by jim vyhovoval," vysvětloval Hembery.

Některých změn bychom se mohli dočkat už v příští sezoně.

"Žádná velká překvapení v příštím roce neočekávám, vyvíjíme sice směs, která by mohla vozy zrychlit až o 1,2 sekundy, ale v plánu máme vozy popohnat o šest až osm desetin a dokončit práce na nové zadní pneumatice. Představíme také novou pneumatiku do deště. Změny nebudou viditelné na první pohled, snad až na nové zbarvení pneumatik, o kterém uvažujeme za účelem zvýšení viditelnosti," dodal Brit, který u Pirelli působí již téměř dvacet let, z toho jedenáct let stojí v čele jeho sportovního oddělení.

 

Doporučujeme

Články odjinud