Pirelli by mělo naslouchat jezdcům, říká nespokojený Wolff

Ono to hlavně není jen o pneumatikách, ale i o spotřebě paliva. K čemu budou lepší gumy na které budou jezdci moct víc tlačit, když musí i šetřit palivo. Viz myslím Magnusen, který překročil povolený limit i při šetření pneu...
Ono se to sice s průtokem do příštího roku změní, ale když budou vozy těžší, tak k čemu to...

Stoffel Vandoorne Rover78  |  20. 11. 2018 15:59

Já mam dojem že výrobce naslouchá tomu kdo u něj objednává.... Ten by měl pyskovat v případě nějaký nespokojenosti. Nebo si u nich Wolff něco objednal? Letos už mu Pirelli vyšlo vstříc, v rámci "bezpečí", ten má nejmíň co mluvit.

No on jen Wolf odpovídá na otázky novinářů, takže ho zkus chápat 😉

kingusak  |  20. 11. 2018 15:08

Pirelli dělá, jen co si FIA zadala

Hlavně se to chce vykašlat na nesmyslnou myšlenku schválně špatných gum. Zadání byly 2-3 zastávky a to se stejně neděje a akorát jezdci jezdí jak šneci.
Pokud chtějí dvě zastávky, tak ať to nařídí.

Forza Ferrari !!!

Lucas di Grassi Stráťa  |  20. 11. 2018 15:03

Pokud chtějí 2-3 zastávky tak to chce ty zastávky zkrátit. Zkusil bych během závodu zpřísnit pravidla pro pohyb v pitlane (nechápu proč je nutné přebíhat na zídku atd.) a zvýšit rychlostní limit. Tím se zkrátí ztráta při zastávce v boxech a bude snadnější ten rozdíl najet.

Charles Leclerc JerryT.  |  20. 11. 2018 13:35

Nevím, ale nemyslím si, že to je až tak složité.
Už teď máme povinný 1 pitstop kvuli pravidlům s pneu.
Tak ať udělají jen tvrdou, střední a měkkou s velkými rozdíly mezi sebou co do rychlosti ale aby vydrželi celou dobu co ma nich formule pojede. Do toho nutnost použít všechny 3 a společně s pravidly z qualifikace (ohledně startu na té či oné pneu)
tu máme vždy 2 pitstopy ale rozdílné možnosti co do prostřídání.

Stejně ať uděláte jakékoli pneu tak nakonec nej strategie bude vesměs stejná - takový rozdíl mezi nej vozy zas není a nakonec si strategove zase nějak poradí a bude to ve stájích stejné.
Jediný rozdíl zatím dělalo prově to - jak která formule pneu opotřebovává a prohřívá.
Možná tedy druhá cesta jak závody zatraktivnit by bylo, udělat je ještě citlivější (pneu) a ať se inženýři s technici ve stájích snaží. Pak uvidíme jak někomu puchýřují, jinému se sjíždí rychle atd atd. Tam pak bude rozdíl a i notnost různých strategií.

Asi tak nějak bych to viděl. Hlavně at na to ty gumy muzou tlacit dyl nez 1 kolo.

Lucas di Grassi Stráťa  |  20. 11. 2018 14:50

Pokud budou pneu co vydrží tak dlouho jak na nich formule pojede tak se odstartuje na nejrychlejší pneu, v kole před předposledním kolem se přezuje poprvé, a v předposledním kole podruhé.
"Druhou cestu" zkouší teď a moc to nefunguje.

Pierre Gasly Ferda.  |  20. 11. 2018 13:17

Hadrrelli by se především mělo snažit dodávat do královny motosportu závodní gumy.
Když tohle nedokážou, tak ať táhnou.

FoxPw  |  20. 11. 2018 13:20

Zas jeden, co spadl z hrušky. Pirelli vyrábí takové gumy, jaké si od nich vyžádalo vedení F1. Sami moc velký prostor na jejich parametry nemají.

Pierre Gasly Ferda.  |  20. 11. 2018 13:30

Jsi zcela mimo, ale klidně mě můžeš o své pravdě přesvědčit, když mi dodáš nějaký důkaz, že FIA po Hadrácích požadovala, aby gumy po jednom ostrém začaly dělat bubliny, nebo se začaly drolit.

Ono se to dost těžko řeší. Na jednu stranu jsou požadavky na více pitstopů, na druhou stranu chceme vidět souboje kolo na kolo. A jak Wolff řekl, nejrychlejší strategii spočítá program tak, jak to vidíme teď. Nevyplatí se tlačit tolik, aby bylo nutné jet na dva pitstopy, raději pojedou "jako s hnojem" a zastaví pouze jednou.
Jediné "rozumné" řešení se jeví se bohužel opět jeví to umělé. Nastavit fixně minimální počet pitstopů.

Charles Leclerc Dokugan  |  20. 11. 2018 22:12

Ono to má hodně jednoduché řešení, jen to pořád nikomu nedochází. Chcete 2 zastávky v boxech? Zaveďte tankování a pravidly určete velikost nádrže, aby se do ní vešlo palivo na 40 % závodu. Chcete tři zastávky? Určete maximální velikost nádrže na 30 % závodu. A gumy už najednou nejsou problém, stejně na nich nikdo nepojede dýl, než jim dojde palivo. A narozdíl od pneumatik, palivo se v takové míře šetřit nedá...

Jenže ani s palivem není jednoduché vyjít. Oni s novými gumami více tlačit nebudou. Nebo chvíli budou a pak pojedou zase na spotřebu...
Buď změnit množství paliva i gumy, nebo aspoň palivo. To by možná pomohlo více zastávkám, kdyby týmy věděly, že to pak můžou rychlostně zase dohnat, ale jak chceš něco dohnat, když musíš šetřit palivo...

Jezdcům nebo mercedesu?

T.E.CH  |  20. 11. 2018 12:28

S loukotěma na Vás rozmazlenci....

FoxPw  |  20. 11. 2018 13:23

Loukotě jsou součástí disku (spojují střed s částí, na které je nasazená guma), takže výrobci pneu na ně nemají sebemenší vliv. Dalo by se říct, že většina litých pneumatik jsou loukoťové a loukotě se prosazují i do špičkových kol i motorek.

Stoffel Vandoorne Rover78  |  20. 11. 2018 15:32

No ty přece přijdou, až zmizej 13'kola.....

Lewis Hamilton Foxik1987  |  20. 11. 2018 12:03

No , muzeme rict ze letosni sezonu ovlivnily pneu vic nez kterou jinou . A myslim ze rozhodovalo i o titulu .


1 2

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.