Pirelli by chtěl testovat s novějším vozem, žádný tým mu ho ale neposkytne

Nový dodavatel pneumatik Pirelli doposud vyvíjel obutí pro formuli 1 s předloňským monopostem Toyota TF109. Aby měla získaná data větší relevanci, potřeboval by auto z loňské sezóny.
Pirelli by chtěl testovat s novějším vozem, žádný tým mu ho ale neposkytne

"V roce 2010 došlo u vozů k velkému pokroku, hlavně co se týče aerodynamického přítlaku," vysvětloval sportovní šéf Pirelli Paul Hembery pro motorsport-total.com. "Proto bychom rádi měli auto, které je těm loňským blíž než TF109."

"Vývoj jde ve formuli 1 velmi rychle dopředu. Ale týmy nám to neumožnily, protože měly obavu, že by jedna stáj mohla ze spolupráce s jednotným dodavatelem pneumatik při vývoji těžit."

FOTA proto jednala o dvou alternativních řešeních. Buď by se nejlepší týmy při testování pneumatik střídaly, nebo by jeden z loňských vozů provozovala při testech třetí strana. Ale ani jeden z těchto návrhů neprošel.

"Také je tu možnost testovat v pátek ve volných trénincích nebo v pondělí po závodech, ale my nechceme testovat se všemi 24 vozy, stáčí nám jeden," pokračoval Hembery. "Takže jsme daleko od řešení, se kterým by byli spokojeni všichni. My jen chceme reprezentativní auto."

Podle Hemberyho mohla za některé nedostatky pneumatik Pirelli právě skutečnost, že byly v průběhu minulého roku vyvíjeny s vozem z roku 2009.

Diskuze (23) Další článek: U soudu jsme byli úspěšní, říká Lotus. Není to pravda, namítá Lotus Renault
13:12 | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
13:12 | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.
11:34 | Ferrari by mělo mít 17. února (den před testy) v Barceloně filmovací den.
11. ledna | Pierre Gasly se zúčastní Závodu šampionů. Jede se v Mexiku za týden.