Pirelli a Silverstone: Povinné testy a různé směsi pneumatik  | Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

Pirelli a Silverstone: Povinné testy a různé směsi pneumatik

Závody v Silverstonu budou pro Pirelli důležité a to hned ze dvou důvodů.

Silverstone bude druhým okruhem, který nabídne dva závody. Na rozdíl od Rakouska se ale tentokrát budou oba závody lišit z hlediska alokovaných pneumatik. V prvním závodě se budou pod názvy měkká, střední a tvrdá ukrývat směsi C1, C2 a C3. O týden později to ale budou C2, C3 a C4 – jinými slovy o stupeň měkčí. Ve druhé kvalifikaci (na Výroční GP) tak můžeme očekávat rychlejší časy.

Kromě toho se v Silverstonu odehrají menší testy pneumatik. Týmy dostanou pro prvních 30 minut druhého tréninku druhého závodu (Výroční GP) sady prototypů a musí je nasadit na oba vozy a jezdit s nimi. Test se pak zopakuje ještě ve Španělsku. 

Podle pravidel může být jediným důvodem, proč tým pneumatiky nevyzkoušel, vážné poškození vozu.

Jedná se o prototyp pneumatik pro sezónu 2021, ačkoliv nelze mluvit o úplně nové specifikaci. Letos se používají loňské pneumatiky, které zůstanou také v příštím roce. Vývoj zejména při stabilních pravidlech ale postupuje, vozy zrychlují a týmy nacházejí další a další přítlak. Kvůli tomu by v příštím roce mohly mít dva roky staré pneumatiky problém. Došlo proto k úpravám pravidel v oblasti podlahy – více v dřívějším článku.

Pirelli přesto připravilo drobné změny. „Cílem je vyzkoušet různá řešení se zlepšenou integritou, což znamená, že tyto pneumatiky mohou pracovat při nižším tlaku a několik dalších řešení, jejichž cílem je snížit přehřátí,“ uvedl Mario Isola pro Autosport.

„Tyto prototypy jsou pro rok 2021, a pokud shromáždíme dostatek informací, je cílem těmito dvěma validacemi zmrazit konstrukci a sloučeniny pro rok 2021. Nejedná se o novou pneumatiku, není to úplně nová konstrukce.“

Doporučujeme

Články odjinud