Pirelli a Silverstone: Povinné testy a různé směsi pneumatik

Závody v Silverstonu budou pro Pirelli důležité a to hned ze dvou důvodů.
Foto: Pirelli
Pirelli a Silverstone: Povinné testy a různé směsi pneumatik  | Foto: Pirelli

Silverstone bude druhým okruhem, který nabídne dva závody. Na rozdíl od Rakouska se ale tentokrát budou oba závody lišit z hlediska alokovaných pneumatik. V prvním závodě se budou pod názvy měkká, střední a tvrdá ukrývat směsi C1, C2 a C3. O týden později to ale budou C2, C3 a C4 – jinými slovy o stupeň měkčí. Ve druhé kvalifikaci (na Výroční GP) tak můžeme očekávat rychlejší časy.

Kromě toho se v Silverstonu odehrají menší testy pneumatik. Týmy dostanou pro prvních 30 minut druhého tréninku druhého závodu (Výroční GP) sady prototypů a musí je nasadit na oba vozy a jezdit s nimi. Test se pak zopakuje ještě ve Španělsku. 

Podle pravidel může být jediným důvodem, proč tým pneumatiky nevyzkoušel, vážné poškození vozu.

Jedná se o prototyp pneumatik pro sezónu 2021, ačkoliv nelze mluvit o úplně nové specifikaci. Letos se používají loňské pneumatiky, které zůstanou také v příštím roce. Vývoj zejména při stabilních pravidlech ale postupuje, vozy zrychlují a týmy nacházejí další a další přítlak. Kvůli tomu by v příštím roce mohly mít dva roky staré pneumatiky problém. Došlo proto k úpravám pravidel v oblasti podlahy – více v dřívějším článku.

Pirelli přesto připravilo drobné změny. „Cílem je vyzkoušet různá řešení se zlepšenou integritou, což znamená, že tyto pneumatiky mohou pracovat při nižším tlaku a několik dalších řešení, jejichž cílem je snížit přehřátí,“ uvedl Mario Isola pro Autosport.

„Tyto prototypy jsou pro rok 2021, a pokud shromáždíme dostatek informací, je cílem těmito dvěma validacemi zmrazit konstrukci a sloučeniny pro rok 2021. Nejedná se o novou pneumatiku, není to úplně nová konstrukce.“

Další článek: Můžeme porazit Ferrari, věří Norris. Sainzovi se neposmívá

11:46 | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
11:19 | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
9:24 | V Barceloně začaly testy F3
17:09 | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen