FIA a Pirelli stanovili jasný postup měření tlaků pneumatik v průběhu závodního víkendu.
V Monze byly zpřísněny úrovně minimálních tlaků pneumatik a to zejména po incidentech ve Spa.
Na startovním roštu pak byly před závodem změřeny tlaky u některých jezdců a ti od Mercedesu měli pneumatiky podhuštěné. Nakonec se ale ukázalo, že problém byl v měření a to konkrétně v době měření. Po sundání zahřívacích dek pneumatiky chladnou a tlak se mění – více v technické zprávě z GP Itálie.
FIA a Pirell tak sjednotili a přesně definovali, kdy bude FIA tlak pneumatik kontrolovat. V případě tréninků a kvalifikací to bude bezprostředně poté, co budou pneumatiky nasazeny na vůz. Pokud jde o závod – respektive předzávodní procedury – tam budou tlaky měřeny kdykoliv po signálu, který ohlašuje pět minut do startu. Týmy si to tak budou muset ohlídat.
Foto: Pirelli