Pirelli a FIA uveřejnili nový postup měření tlaku

FIA a Pirelli stanovili jasný postup měření tlaků pneumatik v průběhu závodního víkendu.
Pirelli a FIA uveřejnili nový postup měření tlaku

V Monze byly zpřísněny úrovně minimálních tlaků pneumatik a to zejména po incidentech ve Spa.

Na startovním roštu pak byly před závodem změřeny tlaky u některých jezdců a ti od Mercedesu měli pneumatiky podhuštěné. Nakonec se ale ukázalo, že problém byl v měření a to konkrétně v době měření. Po sundání zahřívacích dek pneumatiky chladnou a tlak se mění – více v technické zprávě z GP Itálie.

FIA a Pirell tak sjednotili a přesně definovali, kdy bude FIA tlak pneumatik kontrolovat. V případě tréninků a kvalifikací to bude bezprostředně poté, co budou pneumatiky nasazeny na vůz. Pokud jde o závod – respektive předzávodní procedury – tam budou tlaky měřeny kdykoliv po signálu, který ohlašuje pět minut do startu. Týmy si to tak budou muset ohlídat.

Foto: Pirelli

Další článek: Na úvod byl v Singapuru nejrychlejší Rosberg, Rossi boural

11:30 | Stále se jedná o termínech a místech předsezónních testů. Podle posledních informací by mohl být první test v Barceloně od 23. do 25. února a další v Bahrajnu od 11. do 13. března.
9:54 | Ještě dodatek: Ferrari porušilo večerku kvůli výměně pohonné jednotky ve voze Sainze.
9:38 | U Ferrari se v noci svítilo. Tým porušil večerku (týmy to mohou udělat dvakrát ročně, tohle byl první případ).
19:25 | Honda potvrdila, že Verstappenův motor ze Silverstonu fungoval v tréninku normálně a může být dál používán.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00